Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora SA nadal zainteresowana inwestycjami w AMS

0
Podziel się:

Agora SA nadal jest zainteresowana inwestycjami na rynku reklamy zewnętrznej i dlatego zamierza przyjrzeć się ofercie AMS skierowanej do inwestorów

- poinformowała PAP dyrektor ds. relacji inwestorskich Agory SA.

'Nadal jesteśmy zainteresowani outdoorem i, jeżeli będzie formalna procedura, zamierzamy z uwagą przestudiować memorandum inwestycyjne przygotowywane przez AMS' - powiedziała w czwartek PAP dyrektor ds. relacji inwestorskich Agory SA Joanna Bażyńska.

BB Investment, główny akcjonariusz AMS (36,67 proc.), zamierza przedstawić inwestorom warunki przetargu na akcje AMS w połowie września.

Mimo panującej na rynku reklamy nie najlepszej sytuacji, która ma negatywny wpływ na przychody wydawcy 'Gazety Wyborczej', Agora nie rezygnuje z inwestycji w interesujących ją sektorach, którymi są magazyny specjalistyczne, rynek reklamy zewnętrznej, a także inwestycje na rynku związanym z TV. Spółka deklarowała na początku roku, że w ciągu trzech lat zamierza przeznaczyć na ten cel kwotę 1,5 mld zł.

Pod koniec kwietnia tego roku Agora kupiła 100 proc. udziałów w City Magazine Sp. z o.o., wydawcy czterech bezpłatnych miesięczników wychodzących w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i w Trójmieście o tematyce rozrywkowej i kulturalnej za 982,5 tys. zł. Ponadto 8 czerwca tego roku nabyła 24 proc. kapitału zakładowego Radia Wanda Sp. z o.o. za 1 mln 80 tys. zł.

Według nie potwierdzonych dotychczas informacji Agora prowadzi również rozmowy mające na celu przejęcie spółki Parkiet Media SA, wydawcy 'Gazety Giełdy Parkiet' oraz właściciela portalu internetowego.

Tymczasem inwestycja w akcje AMS, o ile dojdzie do skutku, byłaby prawdopodobnie największą inwestycją Agory w tym roku. Wiosną tego roku Agora walczyła o przejęcie kontroli nad AMS z francuską spółką JC Decaux. Wydawca 'GW' po dwukrotnym podniesieniu ceny w wezwaniu oferował ostatecznie 70 zł za akcję AMS, podczas gdy JC Decaux płacił 66 zł. Wtedy jednak, z uwagi na niepowodzenie wezwania, obie spółki zrezygnowały z zakupu tych akcji.

Obecnie analitycy nie wykluczają, że BB Investment może nadal otrzymać 70 zł za akcję AMS, ale ich zdaniem wiele będzie zależało od determinacji kupujących.

'Obecnie sytuacja rynkowa jest zupełnie inna' - powiedziała tymczasem PAP Dorota Ines Nowak, rzeczniczka Agory SA, zapytana o cenę jaką Agora mogłaby zaoferować za te akcje.

'Wszystko zależy od warunków przetargu' - dodała.

Tymczasem spowolnienie wzrostu gospodarczego, które wywołało spadek rynku reklamy w przypadku outdooru jest jeszcze bardziej dotkliwe z powodu zakazu reklamy tytoniu i piwa.

Zważywszy na tegoroczne prognozy wzrostu gospodarczego Joanna Bażyńska z Agory SA nie spodziewa się odwrócenia tego trendu w tym roku. Tym bardziej, że trzeci kwartał dla rynku reklamy jest tradycyjnie słabszy. BB Investment planuje wybór inwestora na czwarty kwartał bieżącego roku, choć według wcześniejszych zamierzeń spółki miał on nastąpić później, w połowie 2002 roku.

Skonsolidowane przychody Agory SA w pierwszym półroczu 2001 roku wyniosły 406,5 mln zł, tyle samo co rok wcześniej. Według Bażyńskiej, również przychody spółki na koniec roku powinny utrzymać się na poziomie z 2000 roku, kiedy wyniosły 810,7 mln zł.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)