Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
aktualizacja
Artykuł sponsorowany Artykuł sponsorowany

Jak oszczędzać w małej firmie

3
Podziel się:

Biuro, telefony, księgowość, podatki, pensje, czy reklama – małe i średnie firmy nie mają dziś lekko. Wydatków jest sporo. Jak sobie poradzić w sytuacji, gdy jest ich więcej niż zysków? Mamy na to kilka sposobów.

Jak oszczędzać w małej firmie
(materiały partnera)

Tani wynajem biura

Dla wielu małych przedsiębiorstw koszt wynajęcia biura jest jednym z najbardziej obciążających budżet firmy. Dobra lokalizacja w dużym mieście wiąże się ze sporymi wydatkami. Oszczędności można tu poczynić na dwa sposoby. Pierwszy to skorzystanie z coraz popularniejszych wspólnych przestrzeni biurowych do pracy, czyli tak zwany coworking. Oferują go np. banki. Najczęściej najemca płaci za biurko, internet, dostęp do sali konferencyjnej i możliwość korzystania z ekspresu z kawą. Plus to niskie koszty i najczęściej dobra lokalizacja. Nie trzeba też martwić się o serwis sprzątający, bo on wliczony jest w cenę usługi. Drugi sposób na oszczędności, to wynajęcie biura z innym przedsiębiorcą. W przypadku firm, które rozpoczynają swoją działalność to rozwiązanie, które pozwala na spore oszczędności. Wynajęcie niewielkiego biura, w którym można się dzielić przestrzenią (np. wspólna sala konferencyjna), kosztami i obowiązkami to nie jedyne plusy. W takim układzie można łatwiej zdobywać klientów, bo spotkanie biznesowe naszego współlokatora jest doskonałą szansą na nawiązanie relacji biznesowych.

Reklama zewnętrzna i digital

Trudno dziś prowadzić działalność gospodarczą bez reklamy. Restauratorzy, czy hotelarze często decydują się na skorzystanie z reklamy zewnętrznej i wynajęcie nośnika zlokalizowanego w pobliżu ich biznesu. Aby zaoszczędzić na reklamie zewnętrznej można zamiast papierowego plakatu reklamowego, który wykleja się na nośniku, zdecydować się na ekoplakat. Jest to podłoże z tworzywa, które można zdjąć z jednego nośnika i zamontować za jakiś czas na innym. Z plakatem papierowym jest to niemożliwe, ponieważ raz naklejony nie nadaje się do ponownego wykorzystania. Zamiast płacić za druk dwóch plakatów można wydrukować jeden i wykorzystać go ponownie.

Dobrym rozwiązaniem jest też zainwestowanie, nawet niewielkich środków, w reklamę na Facebooku, czy reklamę Google Ads. Te narzędzia pozwalają nam kontrolować wydawane kwoty i widzieć wymierne efekty działań reklamowych. Jeśli zatem chcemy np. wydać 500 PLN na reklamę Facebook Ads, to automat nie wyda więcej i pokaże nam, do ilu osób dotarł nasz post.

Oszczędność na wydrukach

Urządzenia do drukowania i tonery generują spore koszty, dlatego lepszym rozwiązaniem jest wynajęcie drukarki, czy skanera. W tym przypadku nie trzeba troszczyć się o serwis, bo najczęściej gwarantuje go firma wypożyczająca. Inna opcja oszczędnościowa to przejście na e-faktury. Mają one taką samą moc urzędową jak papierowe, a są tańsze ponieważ nie wymagają drukowania, koperty, znaczka, archiwizacji, czyli tego wszystkiego, co tworzy kolejne wydatki w firmie.

Outsourcing usług

Coraz popularniejszym trendem na świecie jest outsourcing usług. Nie dotyczy on tylko dużych firm, ale także małych i średnich przedsiębiorstw. Zamiast zatrudniać grafika, specjalistę od IT, księgowości, czy marketingu lepiej jest nawiązać współpracę z wyspecjalizowaną firmą, która wykona prace dużo taniej. Nie na wszystkim trzeba się znać. Np. kreacja graficzna czy content marketing to działania, które specjaliści zrobią profesjonalnie bez zatrudniania ich na etat. Można im zlecić zadanie i zaoszczędzić.

Wsparcie studenckie

Jak wiadomo, natężenie pracy w ciągu roku w firmie jest zmienne. Są okresy, kiedy potrzeba więcej rąk do pracy, a są takie (np. wakacje, początek roku) kiedy firma działa na zwolnionych obrotach. Aby oszczędzić na kosztach pracy i nie zatrudniać nowych pracowników w okresie wzmożonej intensywności, można przyjąć praktykantów i stażystów. Wiele uczelni wyższych w ramach środków unijnych oferuje pracodawcom możliwość organizacji płatnych staży i praktyk. Uczelnia płaci studentowi za praktykę, a pracodawca otrzymuje na określony czas pracownika. Informacje na temat takich programów udzielają biura karier, które są już obecne nieomal na każdej uczelni wyższej.

Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Artykuł sponsorowany
KOMENTARZE
(3)
albert
5 lata temu
Nie zatrudniać etatowych pracowników tylko outsourcingować usługi np. marketingowe. Na targach reklamowych remadays nawiązałem współpracę z agencją seo która mi wszystko ogarnia na stronie i w socialach, w lutym pojadę do Nadarzyna na kolejną edycję poszukać programu do mailingu i zautomatyzowanych sms
Pawełskalik83
5 lata temu
Według mnie pierwsze o co należy zadbać przy oszczędzaniu to redukcja kosztów stałych, takich jak np. opłata za wynajem biura, telefonia, Internet, inne konieczne usługi dla firmy. Przykładowo największa oszczędność dla telefonii jest przejście na technologie VoIP, która pozwala wykręcić super wyniki, nawet dla małych firm. Nie omieszkam tutaj polecić naszego operatora VoIP – Telecube, który pozwolił ekstremalnie zmniejszyć opłaty za połączenia, których wiele jest zagranicznych. Wracając do artykułu, po wykonaniu powyższych, uderzał bym dopiero w reklamę i przyszłą redukcje jej kosztów.
Aaronek z Wro...
5 lata temu
Co za geniusz wysmażył ten tekst? Najpierw pseudo dziennikarzu załóż działalność i poprowadż ją przynajmniej 5 lat , a póżniej pisz głodne kawałki. Amen