- poinformowano we wtorek PAP w sekretariacie sądu.
Wniosek o upadłość wpłynął do sądu 23 października. Centrum Kompozytów zajmuje się m.in. przerabianiem samochodów na specjalistyczne.
Kapitał zakładowy Daewoo-FSO wynosi obecnie 2,118 mld zł.
Na straty spółki w 2000 roku złożyły się: strata na sprzedaży, która wyniosła w 2000 roku 570 mln zł, na pozostałej działalności operacyjnej w wysokości 684 mln zł, na działalności finansowej 709 mln zł, związana z podatkiem dochodowym 65 mln zł.
W październiku spółka podpisała z sześcioma bankami - Bankiem Handlowym, Pekao SA, BIG BG, BPH, IMG Bankiem Śląskim i Kredyt Bankiem - porozumienie dotyczące spłaty 591 mln zł długu spółki. Obowiązuje ono do połowy grudnia 2001 r.
Do tego czasu spłata należności głównej będzie zawieszona, a odsetki będą regulowane z przychodów ze sprzedaży należących do Daewoo-FSO akcji lub udziałów w spółkach i ze sprzedaży nieruchomości
Porozumienie przewiduje, że jeżeli sytuacja spółki będzie wskazywała na to, że ma ona szansę na pozyskanie nowego inwestora, będzie możliwe przedłużenie go.
Oprócz zadłużenia wobec banków, Daewoo-FSO jest winne 653 mln zł koreańskiemu EximBankowi i 3,053 mld zł swojemu głównemu inwestorowi, Daewoo Motor.
W tym roku spółka zwolniła prawie 1.300 pracowników i zatrudnia obecnie 3.300 osób.
Trudna sytuacja producenta samochodów związana jest ze spadkiem sprzedaży aut w Polsce oraz bankructwem Daewoo Motor w Korei.
Sprzedaż Daewoo-FSO spadła od początku roku do końca września o 61,95 proc. wobec analogicznego okresu 2000 roku. W 2001 roku przez dziewięć miesięcy Daewoo sprzedało 34.092 auta.
Przedstawiciele resortu gospodarki na początku października poinformowali, że jako potencjalny inwestor w żerańskiej spółce brany jest pod uwagę Hyundai.