Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

"Strategia Cyfrowego Buntownika", czyli nowe plany rozwoju Alior Banku

24
Podziel się:

Alior planuje do 2020 roku zmniejszyć sieć placówek banku o ponad 300 punktów.

Władze Alior Banku przedstawiły najnowsze założenia strategii działania na kolejne lata.
Władze Alior Banku przedstawiły najnowsze założenia strategii działania na kolejne lata. (Wajszczak/Reporter)

Rocznie udzielanych 5-6 mld zł kredytów, osiągnięcie już w 2019 roku najważniejszych celów finansowych oraz aktywny udział w fuzjach i przejęciach - to główne założenia nowej strategii Alior Banku.

Zgodnie z najnowszym planem strategii na najbliższe lata, nazwanej przez sam bank "Strategią Cyfrowego Buntownika", celem Alior Banku jest osiągnięcie zakładanych wcześniej podstawowych wskaźników finansowych o rok wcześniej, niż przewidywały poprzednie założenia.

W 2019 roku rentowność kapitałów własnych banku (ROE) ma być na poziomie 14 proc., a relacja kosztów działalności do dochodów (C/I) ma wynosić 39 proc. Do tego marża odsetkowa powinna wzrosnąć do 5,1 proc., a roczne tempo wzrostu wartości udzielanych kredytów utrzymać się w okolicach 5-6 mld zł.

To dosyć ambitne plany, bo jak pokazały ostatnie statystyki, po pierwszym półroczu Alior Bank miał rentowność tylko na poziomie 5,8 proc. przy wskaźniku kosztów do dochodów w wielkości aż 55 proc. Również marża odsetkowa była poniżej celu - w okolicach 4,8 proc.

Zobacz także: Strategia Cyfrowego Buntownika. Alior Bank stawia na rozwiązania mobilne i internetowe

Finanse banku to jedno, ale co zmieni się dla klientów? O tym wiele w strategii nie ma, choć na pewno nie będzie łatwiejszego dostępu do placówek banku. Sieć oddziałów ma zmniejszyć się do 800 placówek (w tym 200 to oddziały własne) w 2020 roku z 1110 placówek (w tym 324 oddziały własne) w 2016 roku.

Alior będzie w dużej mierze koncentrował się na obsłudze klientów online. Plan zakłada, że około 30 proc. nowych klientów będzie pozyskiwanych poprzez kanały cyfrowe. Liczba klientów posiadających ROR ma wzrosnąć do 2,1 mln na koniec 2020 roku z planowanych 1,8 mln na koniec tego roku.

Alior liczy na uzyskanie przewagi nad konkurencyjnymi bankami m.in. w oparciu o technologię. Co roku zamierza przeznaczać 100 mln zł na inwestycje w IT i innowacje. Główne obszary to: infrastruktura IT (w 2018 roku nakłady mają wynieść 15-20 mln zł), nowe systemy i narzędzia mobilne (50-60 mln zł), innowacje i fintechy (15-20 mln zł) oraz bezpieczeństwo cyfrowe (10 mln zł).

W nowej strategii jest też ważny zapis z punktu widzenia posiadaczy akcji banku, którzy liczą na podział zysków.

"Zgodnie z planem, bank osiągnie możliwość wypłaty dywidendy w 2020 roku (tj. z zysku za rok 2019), uwarunkowanej wytycznymi i oczekiwaniami KNF. Alior Bank nie planuje emisji akcji w celu podwyższenia kapitału w horyzoncie strategii" - czytamy w głównych założeniach planu realizacji strategii "Cyfrowy Buntownik".

Ogółem plan wdrożenia Strategii Cyfrowego Buntownika obejmuje 70 inicjatyw w ramach 12 obszarów. Wśród nich brane są pod uwagę możliwości rozwoju w zakresie transakcji fuzji i przejęć. Do tego planowane jest jeszcze lepsze wykorzystanie synergii ostatnich tego typu transakcji. Chodzi oczywiście o rozwijanie współpracy z PZU (główny udziałowiec Aliora) oraz Pekao (należy do PZU).

W ramach współpracy z firmami, celem banku jest zwiększenie finansowania segmentu mikro i małych przedsiębiorstw. Udział ten ma zwiększyć się z 31 proc. obecnie na 47 proc. w 2020 roku, "przy jednoczesnym wdrażaniu inicjatyw stabilizujących poziom kosztu ryzyka" - wskazują założenia strategii.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(24)
eryk
7 lat temu
Ja teraz zbieram informacje w kwestii otwarcia placówki Nest Banku. Widzę w nim potencjał i taki biznes chciałbym prowadzić.
Ewa
7 lat temu
Niech jeszcze więcej zlikwidują placówek to ludzie przeniosą się do innych banków bo nikt nie będzie stał godzinami w kolejce
j.p.
7 lat temu
Na szczęście wypisałem się z tego banku! Oprócz permanentnych podwyżek opłat , niczym się nie wyróżnił. Nawet reklamy są głupie, melonik i niedopowiedzenia! I tak padnie prędzej czy później!!!
a5
7 lat temu
Oferują lokaty 2,5 %/rok- ale umowy nie podpisują.
III marka Ban...
7 lat temu
taki z niego buntownik ze nie potrafi się rozliczyć z byłymi Agentami Banku BPH po fuzji w oszukańczy sposób pozamykali biznesy ludziom którzy na swoją markę pracowali latami a teraz udają niewinnych płacą śmieszne odszkodowania bo nie potrafią przyznać sie do błędów
...
Następna strona