Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Agora – rynek reklamowy zwalnia

0
Podziel się:

Zarząd spółki zapowiada ok. 8% spadek przychodów z reklamy w br. i dalszy ok. 1-2% w przyszłym roku.

W III kw. br. spółka zanotowała spadek przychodów ze sprzedaży o 9,5% w porównaniu z III kw. 2000 roku, natomiast zysk netto obniżył się o niemal 18%. Najważniejsze cele spółki to utrzymanie na dotychczasowym poziomie sprzedaży sztandarowego produktu „Gazety Wyborczej” i udziału w rynku reklamowym oraz dalsza redukcja kosztów.

Bieżący rok jest trudny dla spółek z branży medialnej, spowolnienie gospodarcze w naszym kraju bezpośrednio przekłada się na wyniki spółek, których głównym źródłem przychodów jest reklama. Pogarszająca się kondycja ekonomiczna gospodarstw domowych oraz firm powoduje spadek sprzedaży prasy oraz ograniczanie budżetów reklamowych. Dzięki dominującej pozycji na rynku Agora w mniejszym stopniu odczuwa załamanie w branży, wynika to z faktu, że żaden z reklamodawców tworzących reklamę ogólnopolską nie może pominąć w swoim budżecie Gazety Wyborczej. Trudna sytuacja na rynku sprzyja spółce, gdyż koszty planowanych akwizycji mogą być niższe.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)