Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wawel chce poszerzyć sieć sprzedaży za granicą

0
Podziel się:

Producent słodyczy Wawel SA chce zwiększyć sieć sprzedaży za granicą, na rynku amerykańskim oraz w krajach Europy Zachodniej - poinformował PAP rzecznik prasowy Dariusz Tabaka.

"Mamy w planach poszerzenie sieci dystrybucji na rynku amerykańskim oraz w Europie Zachodniej, głównie w Niemczech" - powiedział Tabaka.

Obecnie eksport stanowi około 10 proc. przychodów ze sprzedaży.

Tabaka poinformował, że Wawel planuje wprowadzenie na rynek nowych produktów.

"Nową gamą produktów, nad którymi obecnie pracujemy, będą wyroby typu light, nie zawierające cukru" - powiedział Tabaka.

Przychody netto Wawela w drugim kwartale 2004 roku wzrosły do 90,4 mln zł z 71,1 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zysk netto w tym okresie wyniósł 5,9 mln zł. W drugim kwartale 2003 roku spółka odnotowała stratę na poziomie 144 tys. zł.

"Na wzrost sprzedaży miało wpływ poprawienie naszej produkcji, dystrybucji oraz akcje marketingowe i reklamowe" - powiedział Tabaka.

Wawel SA w czerwcu rozpoczął budowę nowej fabryki w Dobczycach pod Krakowem, do której zostanie przeniesiona produkcja z obecnych zakładów znajdujących się w centrum Krakowa. Wartość inwestycji szacowana jest na około 90 mln zł.

"W ciągu najbliższych dwóch lat zakończymy tę inwestycję i zamierzamy przenieść wszystkie nasze zakłady porozrzucane po całym Krakowie, co pozwoli spółce poprawić jej rentowność i logistykę" - powiedział Tabaka.

Inwestorem strategicznym krakowskiej spółki jest szwajcarska firma Hosta International AG, która samodzielnie i poprzez spółki zależne kontroluje ponad 53 proc. jej akcji.

Producent słodyczy Wawel oferuje kilkadziesiąt produktów, w tym czekolady, bombonierki, wafle, batony, karmelki i kakao. Spółka zatrudnia około 900 osób.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)