Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

EMC wchodzi na rynek usług publicznych

0
Podziel się:

Podczas czwartkowej konferencji „Miasta w Internecie” Emax S.A. i Municipium S.A. powołały nową spółkę ECM

Wspólne działanie Emax S.A., integratora systemów teleinformatycznych oraz wydawnictwa samorządowego Municipium S.A. mają zapewnić samorządom dostęp do nowoczesnych technologii informatycznych i komunikacyjnych. Głównym celem nowo powstałej spółki ma być wyszukiwanie i promocja produktów oraz usług w sektorze nowych technologii. ECM zaoferuje pomoc dla podmiotów administracji lokalnej, głównie z zakresu optymalnego wykorzystania i zagospodarowania środków udostępnianych w ramach projektów finansowanych przez UE, np. prowadzenie portalu samorządowego. Dla swoich partnerów ECM udostępni nową usługę, która zapewni m.in. monitoring pozabiznesowych źródeł finansowania projektów z dziedziny technologii informacji i komunikacji. Dodatkowo firma będzie aktywnie uczestniczyć w tworzeniu międzynarodowych konsorcjów projektowych oraz w przygotowywaniu wniosków na potrzeby finansowania takich przedsięwzięć.

Spółka zajmie się także koordynacją prowadzonych projektów, promocją usług i produktów udziałowców na rynku administracji publicznej oraz reklamą w wiodącym portalu o tematyce samorządowej.

Grupa Emax S.A. rozpoczęła działalność na rynku nowoczesnych technologii w 1988 roku. Obecnie jest jednym z największych w kraju integratorów systemów teleinformatycznych. Zatrudnia ponad 500 osób, a jej przychody w 2000 r. osiągnęły ponad 167 mln zł.

Wydawnictwo Municipium S.A. powstało w 1990 roku. Główny inicjatorem i pomysłodawcą tego projektu był profesor Michał Kulesza. Municipium S.A. wydaje m.in. czasopisma: 'Wspólnota', 'Wspólnota Mieszkaniowa', 'Dyrektor szkoły', 'Finanse komunalne', 'Samorząd Terytorialny' oraz liczne wydawnictwa książkowe.
Emax obejmie 51 proc. udziałów w ECM natomiast Municipium pozostałe 49 procent.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)