, wybierając przede wszystkim znane im witryny – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę WebSideStory.
Większość internautów kolarzy adresy URL odwiedzanych witryn na tyle dobrze, by móc wpisać je w stosownym polu przeglądarki. Użytkownicy zaglądają też często na strony, które dodali do foldera Ulubione.
Nawigację bezpośrednią stosuje obecnie niemal 52% internautów, czyli o 6% więcej niż przed rokiem.
Tendencja spadku popularności wyszukiwarek i odnośników zamieszczanych na stronach na rzecz bezpośrednich metod wskazuje na to, iż użytkownicy internetu w coraz lepszym stopniu kojarzą nazwy firm z adresami ich witryn – uważa Geoff Johnston, wiceprezes ds. marketingu serwisu StatMarket, na którym prezentowane są wyniki analiz przeprowadzanych przez WebSideStory. 'Wygląda na to, iż coraz więcej internautów dokładnie wie, dokąd zmierza' – dodaje Johnston.