Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Marcin Lis
Marcin Lis
|
aktualizacja

Orlen podsumował strategię współpracy z polskimi firmami. Produkcja wzrosła średnio o 9 proc.

75
Podziel się:

Orlen podsumował efekty współpracy z polskimi dostawcami. W ciągu dwóch lat małe firmy zwiększyły produkcję średnio o 9 proc. i podjęły współpracę z przynajmniej trzema nowymi kontrahentami. - To patriotyzm gospodarczy w praktyce - ocenił Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen (Money.pl, Krzysztof Olszewski)

Soki wyprodukowane przez polskich producentów, kanapki od lokalnych dostawców czy podlaskie sękacze - każdy z tych produktów od pewnego czasu dostępny jest na stacjach PKN Orlen, co stanowi efekt wdrożonej dwa lata temu strategii, zakładającej angażowanie krajowych producentów w charakterze dostawców artykułów na stacje koncernu.

- Skoro Orlen jest czempionem polskiej gospodarki, to powinien napędzać się wspólnie z mniejszymi polskimi firmami oraz wspólnie inwestować, co napędzi także polską gospodarkę. Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie dać więcej pracy i zaangażować kolejnych przedsiębiorców - nasi kontrahenci nawiązują przecież współpracę z kolejnymi producentami - wyjaśnił sens strategii prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Jej efekty podsumowała podczas Kongresu 590 Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Orlen pod rękę z PGE wybuduje farmę wiatrową na Bałtyku

- Gdy zaczynaliśmy proces nawiązywania współpracy z przedsiębiorstwami, mieliśmy jednego dostawcę w każdej z kategorii. Dziś mamy ponad 170 dostawców i 4300 artykułów dostępnych na stacjach, czyli około 85 proc. pochodzi od polskich producentów lub jest wyprodukowanych w Polsce. W efekcie średnia produkcja u naszych dostawców wzrosła o 9 proc., a każdy z kontrahentów musiał zaangażować trzech nowych dostawców, a obrót polskimi produktami w Czechach i na Litwie wyniósł 52 mln zł - wyliczała.

- Dzięki temu dajemy stabilność polskim producentom, co pozwala im myśleć o kolejnych inwestycjach. Patriotyzm gospodarczy jest dla nas bardzo ważny - nie tylko o nim mówimy, ale też go wdrażamy - dodał Daniel Obajtek.

Średni wzrost produkcji o 9 proc. to tylko część obrazka. Jak przyznał Adrian Lach z firmy Sęk-Pol od 2014 r., gdy firma podjęła współpracę z Orlenem, obroty firmy wzrosły trzykrotnie przy równoczesnym zachowaniu rentowności.

- Współpraca z Orlenem była dla nas trampoliną dla rozwoju biznesu – dzięki niej nie tylko zwiększyliśmy obroty, ale stworzyliśmy też nowe etaty i zaczęliśmy produkcję nowego asortymentu - dodała przedstawicielka firmy Naturio, która Orlenowi dostarcza napoje.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(75)
Gość Darek
5 lata temu
Największa WPADKA Orlenu sponsoring Kubickiego.
Marcin
5 lata temu
Brawo. Wspierajmy polskie firmy i ich produkty.
Warszawa
5 lata temu
POPIERAĆ CO POLSKIE OD PALIWA PRZEZ MEBLE PO JEDZENIE!!! POLSKIE NAJLEPSZE.... PATRIOTYZM GOSPODARCZY UCZMY NASZE DZIECI..... BRAWO POLSKA FIRMA, ZAWSZE TĄ KUJE NA POLSKIEJ STACJI!!!
pam
5 lata temu
Jaki sukces? W 2018 akcja Orlenu kosztowała 111 zł., dzisiaj 108 zł. To jest stagnacja.
pam
5 lata temu
Orlen traci na paliwach, to bawią się we właścicieli kiosków.
...
Następna strona