Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Tarcza antykryzysowa. Polacy popełniają podstawowe błędy we wnioskach

130
Podziel się:

Brak podpisu czy niezrozumiałe i nieczytelne dopiski na formularzu na temat sytuacji finansowej przedsiębiorcy - to przykładowe błędy, jakie popełniają Polacy starający się o wsparcie państwa. ZUS publikuje specjalny poradnik.

Prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS
Prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS (ZUS, twitter, ZUS)

Już ponad milion wniosków o wsparcie wpłynęło do ZUS - informuje ZUS na swoich stronach. O zwolnienie ze składek stara się 773 tys. Polaków, o świadczenie postojowe - 198 tys., a wniosków o odroczenie terminu płatności lub układ ratalny 34 tys. Problem zaczyna się w momencie, kiedy urzędnicy zaczynają ich rozpatrywanie.

We wnioskach bowiem roi się od błędów, w tym również tych najbardziej podstawowych, jak brak podpisu, a w jego miejscu pozostawiony wzorcowy Jan Kowalski. Kłopot w tym, że takie błędy mogą spowodować, że wniosek nie zostanie przyjęty w terminie - uprzedza ZUS. Wymaga to bowiem postępowania wyjaśniającego, w którym urzędnicy muszą skontaktować się z wnioskodawcą.

Zobacz także: Zobacz: Prezes ZUS: "elementarne błędy we wnioskach"

"Jeśli będziemy mieli wątpliwości dotyczące wniosku, skontaktujemy się e-mailem lub telefonicznie. Dlatego warto podać we wniosku swoje aktualne dane" - podaje ZUS.

Problem dotyczy jednak przede wszystkich papierowych wniosków. Przykłady? Przede wszystkim brak podpisu czy niezrozumiałe i nieczytelne dopiski na formularzu na temat sytuacji finansowej przedsiębiorcy.

- Opublikujemy wzory wypełnienia formularzy z przykładowymi danymi, ale zwracam uwagę, by nie przepisywać numeru NIP, czy danych osobowych ze wzoru, tylko wpisać własne dane - uprzedzała w programie "Money. To Się Liczy" prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

ZUS na swojej stronie opublikował specjalny poradnik:"Jak poprawnie wypełnić wniosek o świadczenie postojowe dla osób prowadzących działalność gospodarczą", w którym przypomina również o tym, jakie świadczenie mogą ubiegać się przedsiębiorcy.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(130)
Ola
4 lata temu
Złożyłam wniosek już dwa raz wypełniony z księgowa za każdym razem każą wypełniać inaczej a po złożeniu i upłynięciu ponad miesiaca mówią że źle bo zmieniły się przepisy Ii za każdego pracownika osobny wniosek.Jestem już zmęczona bo specjalnie odwlekają żeby odrzucić .paranoja!
Anna
4 lata temu
Mało tego, choc nie ma w Polsce prawa nakazujacego pracownikowi na umowie cywilnoprawnej posiadania konta, to postojowego Ci nie wypłaca bez posiadania konta.
londynczyk
4 lata temu
W UK załatwiasz to wszystko TELEFONICZNIE w 5 minut !!!!!!!!!!!!!!!!
OLO
4 lata temu
Nadal boję się pani Gertrudy .
lleynamur
4 lata temu
Polacy popełnili jeden tylko błąd. Dali rządzić kulawcowi.Reszta jest jak domino
...
Następna strona