Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Centralny Port Komunikacyjny. Nowi członkowie zarządu w spółce celowej

46
Podziel się:

Do spółki celowej, która ma się zająć budową CPK, dołączyło trzech nowych członków zarządu - poinformował we wtorek pełnomocnik rządu ds. budowy CPK Mikołaj Wild. Jak podkreślił, "udało się zgromadzić najlepszych ekspertów na polskim rynku".

Michał Wrona, Dariusz Sawicki, Jacek Bartosiak, Mikołaj Wild, Piotr Malepszak
Michał Wrona, Dariusz Sawicki, Jacek Bartosiak, Mikołaj Wild, Piotr Malepszak (PAP/Paweł Supernak)

Do spółki trafili Dariusz Sawicki, który będzie odpowiadał w CPK za zaplanowanie, zaprojektowanie i realizację portu lotniczego; Piotr Malepszak - odpowiedzialny za komponent drogowy i kolejowy, a także Michał Wrona, który ma dbać o finanse podczas realizacji tego wielkiego projektu.

Dariusz Sawicki to, jak podaje PAP, człowiek z 18-letnim doświadczeniem w planowaniu i zarządzaniu projektami infrastrukturalnymi związanymi z lotniskami na całym świecie. Miał okazję pracować między innymi przy rozbudowie londyńskiego lotniska Heathrow. Współpracował też przy projektach związanych z lotniskami w Tokio, Los Angeles, Hongkongu, Sao Paulo, Newark, Paryżu i Warszawie (Lotnisko Chopina).

Zobacz także: Zobacz też: Agencja Rozwoju Przemysłu idzie po MŚP

- Uczestnicząc w rozbudowie London Heathrow miałem szansę nauczyć się i poznać anglosaską szkołę planowania portów lotniczych. Powszechnie uważana jest ona za jedną z najlepszych na świecie - chwalił się we wtorek Sawicki.

Piotr Malepszak to natomiast człowiek, który w latach 2008-2016 pracował w PKP PLK między innymi jako dyrektor biura i pełnomocnik zarządu.

"Odgrywał kluczową rolę w przygotowaniu połączeń kolejowych na Euro 2012, pakietu zadań rewitalizacyjnych dla wykorzystania środków unijnych w latach 2011-2015, czy przygotowaniu infrastruktury potrzebnej do uruchomienia przewozów pociągami Pendolino" - podaje PAP.

Z kolei Michał Wrona to fachowiec od finansów. Przez prawie 12 lat związany był z bankowością inwestycyjną i prowadził strategiczne projekty przy przygotowaniu spółek do wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. "Odpowiadał za pozyskanie finansowania o łącznej wartości ponad 25 mld złotych dla krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstw. Pracował w domu maklerskim UniCredit CAIB Poland, a następnie w Pekao Investment Banking na stanowisku Dyrektora Departamentu Finansowania i Nowych Emisji" - czytamy.

Prezesem spółki celowej ds. budowy CPK jest z kolei Jacek Bartosiak.

7 listopada 2017 r. Rada Ministrów przyjęła Koncepcję przygotowania i realizacji inwestycji Port Solidarność - Centralny Port Komunikacyjny.

Usytuowany między Łodzią a Warszawą Centralny Port Komunikacyjny ma być jednym z największych przesiadkowych portów lotniczych w Europie. Po pierwszym etapie budowy ma obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie, a docelowo nawet ok. 100 mln.

Lotnisko ma powstać na ok. 3 000 ha gruntów. Do końca 2019 r. mają trwać prace przygotowawcze, a sam port ma być budowany przez kolejne 8 lat, czyli do końca 2027 r.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(46)
moi
4 lata temu
Tylko Bartosiak nie wygląda na zadowolonego. Ma ręce do tyłu ("nie biorę w tym udziału") i przymknięte oczy ("tak naprawdę to mnie tu nie ma"). Zgadnijcie - dlaczego?
konop
4 lata temu
kolejne dojne krowy
członekwporac...
4 lata temu
Prawdziwy członek zarządu pochodzi z izraela, wszystko co się w Polsce zmienia to ich wyczynki naszym kosztem.
emero
5 lata temu
Zauważcie drodzy rodacy! Powrócił temat elektrowni atomowych, i co uczyniono w temacie? Ano powołano spółkę i calutki zarząd, do koszenia ogromnych pieniędzy z budżetu, i nic ponadto!! Wymyślono CPK i co się dzieje? Ano powołano spółkę i calutki zarząd, do koszenia ogromnych pieniędzy z budżetu!! Oczywiście dla swoich nie inaczej!!! Tak wygląda troska o polaków lecz tylko swojaków, wszystkich bez wyjątku ludzi władzy!!!
Michał
5 lata temu
Mam nadzieję, że panowie sprostają tak trudnemu zadaniu jak zarządzanie inwestycją rangi międzynarodowej. A hejterzy jeszcze im podziękują
...
Następna strona