Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

LOT podtrzymuje prognozy

0
Podziel się:

Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT SA Marek Grabarek podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi spółki, która informowała, że w 2003 roku po raz pierwszy od kilku lat zanotuje zysk na działalności podstawowej.

"Po wynikach za trzy kwartały tego roku wszystko wskazuje na to, że w roku 2003 osiągniemy zysk na przewozach" - powiedział w niedzielę na konferencji Grabarek.

Po pierwszych dwóch kwartałach tego roku LOT zanotował 36,11 mln zł zysku netto oraz 9,6 mln zł zysku na działalności operacyjnej (EBIT).

Prezes nie chciał ujawnić wyniku, jaki LOT osiągnął po trzech kwartałach ani prognozy wyniku netto na koniec tego roku.

"O prognozach na koniec 2003 roku będę mógł powiedzieć dopiero w połowie listopada po ich przedstawieniu radzie nadzorczej spółki" - powiedział Grabarek PAP po konferencji prasowej.

"Poziom zysku netto na koniec 2003 roku będzie zależał od operacji finansowych, jakie spółka przeprowadzi w tym roku " - dodał.

Grabarek nie chciał się wypowiadać na temat możliwego terminu debiutu akcji LOT-u.

"Decyzja o debiucie należy do Skarbu Państwa i nie będę się teraz wypowiadał za właściciela firmy" - powiedział prezes polskiego przewoźnika.

Podczas niedzielnej konferencji prasowej po uroczystości przyjęcia LOT-u do sojuszu lotniczego Star Alliance prezesi Lufthansy i SAS stwierdzili, że nie są na razie zainteresowani kapitałowym udziałem w polskiej spółce lotniczej.

"Polska jest interesującym krajem dla inwestycji skandynawskich, ale na razie myślimy przede wszystkim o rozwoju sojuszu" - powiedział Joergen Lindegaard, prezes SAS.

"Głównym celem jest dla nas świadczenie usług w zakresie przewozów " - dodał Wolfgang Mayrhuber, prezes Lufthansy.

Obecnie 67,96 proc. akcji LOT-u należy do Skarbu Państwa, 25,1 proc. do syndyka Swissair Group, a pozostałe 6,94 proc. do pracowników spółki.

Jak nieoficjalnie dowiedział się PAP od osoby bliskiej polskiej spółce, decyzja dotycząca przyszłości pakietu akcji, które posiada syndyk Swissair Group, powinna zapaść dopiero w przyszłym roku. W niedzielę LOT został przyjęty do sojuszu Star Alliance, który działa od siedmiu lat i był pierwszym tego typu zrzeszeniem przewoźników lotniczych. Obecnie jest jednym z trzech światowych sojuszy, który walczy o dominację na światowym rynku z sojuszem One World, kierowanym przez British Airways, i sojuszem Sky Team, któremu przewodzi Air France.

Do Star Aliance należą, oprócz Luftahansy i LOT-u, następujące linie: Air Canada, Air New Zealand, japońska ANA, koreańska Asiana Airlines, brytyjska BMI, Mexicana, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, hiszpańska Spanair, Thai, United Airlines, brazylijski Varig oraz trzy austriackie: Austrian Airlines, Lauda i Tyrolean. W przyszłym roku do aliansu dołączy US Airways.

Linie sojuszu dysponują flotą 2.166 samolotów, którymi przewożą rocznie około 317 mln pasażerów. Dziennie samoloty z gwiazdą sojuszu na kadłubie wykonują 10.700 rejsów, latając do 128 krajów i lądując na 700 lotniskach.

W ubiegłym roku udział sojuszu w światowym lotniczym przewozie pasażerów wyniósł 22 proc.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)