Zdaniem kierowców, ustawowy obowiązek 11-godzinnego odpoczynku na dobę jest nierealny ze względu na brak dużych, oświetlonych i bezpiecznych parkingów dla TIR-ów. Przepisy ustawy wprowadzają również maksymalny czas prowadzenia pojazdów 9 godzin na dobę, z możliwością przedłużenia dwa razy w tygodniu do 10 godzin. Przewidziano też stosowanie przyrządów kontrolnych i kart drogowych w samochodach.
"W Polsce mamy teraz 250 parkingów. Dodatkowych 350 parkingów powstanie na mocy rozporządzenia, które zobowiązuje starostów do ich stworzenia" - powiedział Seweryn Kaczmarek. Zdaniem głównego inspektora transportu drogowego, taka liczba parkingów pozwoli już na dobre planowanie odpoczynku kierowcow TIR-ów.
Ustawa o czasie pracy kierowców miała wejść w życie 1 stycznia bieżącego roku, jednak Sejm postanowił przyspieszyć ten termin. Opowiedzieli się za tym wszyscy posłowie. Powodem była seria tragicznych wypadków polskich autokarów w lipcu ubiegłego roku. Zginęło w nich 27 osób, a 85 zostało rannych.