Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. KIB
|

W środę protest mediów. Wspólna akcja Media bez wyboru

105
Podziel się:

Media bez informacji, bez audycji, gazety z czołówkami o akcji protestacyjnej, za to z komunikatem i apelem do władz RP ws. nowego podatku. Wszystko dlatego, że rząd przedstawił projekt ustawy, który zakłada wprowadzenie nowej daniny dla mediów. Polskie media wystosowały w tej sprawie list otwarty do władz RP. Do protestu przyłącza się money.pl.

W środę protest mediów. Wspólna akcja Media bez wyboru
List otwarty do władz RP ws podatku od mediów

Jednym z jego sygnatariuszy jest Wirtualna Polska, właściciel money.pl. Uważamy, że zmiany uderzą w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę.

List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych:

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego "składką", wprowadzaną pod pretekstem COVID-19.

Jest to po prostu haracz uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści,

2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,

3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł,

4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków firmy określane przez rząd jako "globalni cyfrowi giganci" zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media.

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię COVID-19.

Sygnatariusze listu:

Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura

Agora S.A.

AMS S.A.

Bonnier Business

Burda Media Polska

Canal+

Dziennik Trybuna

Dziennik Wschodni

Edipresse Polska

Eleven Sports Network sp. z o.o.

Gazeta Radomszczańska

Green Content Sp. z o.o.

Gremi Media S.A.

Grupa Eurozet

Grupa Interia.pl sp. z. o.o.

Grupa Radiowa Agory Sp. z o.o.

Grupa RMF

Grupa ZPR

Helios S.A.

Infor Biznes

Kino Polska TV S.A.

Lemon Records sp. z o.o.

Marshal Academy

Music TV sp. z o.o.

Muzo.fm sp. z o.o.

naTemat.pl

OKO.press

Polityka

Polska Press Grupa

Ringier Axel Springer Polska

STAVKA Sp. z o.o.

Superstacja sp. z o.o.

Telewizja Polsat sp. z o.o.

Telewizja Puls Sp. z o.o.

TIME S.A.TV

Spektrum sp. z o.o.

TVN S.A.

Tygodnik Powiatu Wołowskiego Kurier Gmin

Tygodnik Powszechny

Wirtualna Polska

Wydawnictwo Bauer

Wydawnictwo Dominika Księskiego Wulkan

Wydawnictwo Magraf

Wydawnictwo Nowiny

Zakopiańskie Towarzystwo Gospodarcze - Tygodnik Podhalański

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
media
podatki
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(105)
Anonim
3 lata temu
Ludzie, spójrzmy na to z innej strony. Tu naprawdę chodzi o kasę i nikt nie jest bez winy. Rząd chce kasy aby finansować walkę z COVIDem nie z swojej kieszeni. Media chcą kasy na sianie paniki, a dzisiejsza ich jakość jest żenująca. Telewizja - coraz więcej paradokumentów zamiast dobrych programów. Stacjom to się opłaca, gdyż ludzie to oglądają, a w rzeczywistości na początku przyciągną super spotem, i machina rusza. Często też włączamy te programy aby po prostu coś oglądać. Portale i gazety na początku epidemii siały panikę i co ktoś wrócił z Chin to zaraz krzyczeli że przynoszą koronawirusa. Stacje radiowe coraz bardziej zasyfiane reklamami niż sensownymi audycjami. Co do nierównego traktowania - państwo daje 2 mld aby stworzyć tubę medialną, a niezależni są niewygodni. A my? Powinniśmy mieć rozum i NIE DAJMY SIĘ ZWARIOWAĆ.
Lol
3 lata temu
Nie rozumiem o co chodzi płacą miliard teraz zapłacą drugi miliard a prorządowa dostanie 2 miliardy. Wg PIS jest równowaga i sprawiedliwość.
siwy
3 lata temu
no i co osiągneliście- nic i bardzo dobrze niech przywalą podwójny podatek bo już tego nie mozna oglądać ani czytać Morawiecki -tak trzymać!!
Rysio
3 lata temu
53 lat ,29 lat pracy Orange , "dobrowolne zwolnienie" , media -akogo to
emer
3 lata temu
Czas zaśpiewać "Mury"
...
Następna strona