O sprawie informuje "Gazeta Wyborcza". Według informacji dziennika Amazon uruchomi e-serwis w Polsce do końca 2020 roku.
Wejście na polski rynek e-commerce giganta amerykańskiego ma ułatwić Poczta Polska. Według informacji "GW" operator prowadzi zaawansowane rozmowy z Amazonem. Przeszedł też jego testy jakościowe.
Jeżeli obie strony dojdą do porozumienia, to Poczta Polska miałaby się stać głównym operatorem polskojęzycznego serwisu Amazon.com. Odpowiadałaby za przesyłki dostarczane na terenie zarówno Polski jak i Ukrainy.
Zobacz też: Podatek cyfrowy utemperuje gigantów. "Przynajmniej wzbogaci się nasz kraj"
"Wyborcza" podaje, że do ostatecznych rozmów strony polska i amerykańska mają zasiąść w kwietniu. Amazon oraz Poczta Polska nie chcą na razie komentować tych doniesień.
Amazon obecnie na terenie Polski posiada sieć magazynów, dzięki której obsługiwał swój e-serwis w Niemczech. Centra dystrybucyjne amerykańskiej firmy są w: Poznaniu, Wrocławiu, Sosnowcu, Kołbaskowie pod Szczecinem, Pawlikowicach k. Łodzi i Okmianach k. Bolesławca i Bielanach Wrocławskich. Wkrótce do użytku ma zostać oddane ósme w Gliwicach.
Oprócz tego koncern prowadzi również Centrum Rozwoju Technologii w Gdańsku oraz biuro Amazon Web Services w Warszawie.
Pojawienie się Amerykanów w Polsce to poważna konkurencja dla Allegro, które obecnie dzierży palmę pierwszeństwa na rynku e-commerce. Spółka niedawno przedstawiła strategię na 2020 rok, która zakłada rozwój usługi Allegro Smart oraz zwiększenie liczby ofert w serwisie do 200 mln.
"GW" podaje, że polski e-commerce wzrósł w 2019 roku o 18 proc. (rok wcześniej o 15 proc.). W ubiegłym roku 62 proc. polskich użytkowników internetu kupowało w sieci. Rok wcześniej - 56 proc.
Według szacunków w ciągu kilku najbliższych lat rynek e-zakupów w Polsce osiągnie wartość nawet 80 mld złotych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl