Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Termin zakończenia umowy na zastępstwo

0
Podziel się:

Jak poprawnie wpisać termin końcowy trwania umowy, jeśli nie wiadomo, jak długo zastępowany pracownik będzie nieobecny?

Termin zakończenia umowy na zastępstwo
(Money.pl/Tomasz Brankiewicz)

Pracownik choruje od 2 miesięcy i prawdopodobnie nie zmieni się to w najbliższym czasie. Z tego względu chcemy zatrudnić pracownika na zastępstwo. Jak poprawnie wpisać termin końcowy trwania umowy, jeśli nie wiadomo, jak długo zastępowany pracownik będzie nieobecny?

Prawidłowy zapis postanowienia dotyczącego terminu, do którego trwa umowa o pracę na czas zastępstwa to _ Umowa zostaje zawarta do dnia powrotu do pracy ............................... _. Przy czym w wykropkowane miejsce należy wpisać imię i nazwisko zastępowanego (nieobecnego) pracownika.

W przypadku umowy na zastępstwo czas jej trwania wyznacza okres nieobecności zastępowanego pracownika. Dlatego jej zakończenia nie trzeba określać konkretną datą, co ma duże znaczenie w sytuacji, gdy nie wiadomo, kiedy zastępowany pracownik wróci do pracy. Wystarczy zapisać, że umowa rozwiązuje się z dniem powrotu zastępowanego pracownika do pracy. Ważne jest jednak wskazanie danych (imienia i nazwiska) osoby zastępowanej.

| Gdyby się okazało, że zastępujący pracownik nie spełnia oczekiwań, pracodawca nie musi czekać z rozwiązaniem umowy na zastępstwo do dnia powrotu do pracy zastępowanego pracownika. Może wcześniej rozwiązać umowę, wręczając wypowiedzenie |
| --- |

Umowa rozwiąże się już po 3 dniach roboczych, bo tyle wynosi okres wypowiedzenia w przypadku umowy na zastępstwo. Pismo wypowiadające nie musi zawierać uzasadnienia. Nie ma też obowiązku konsultowania jego treści z zakładową organizacją związkową, jeśli taka u pracodawcy działa. Decyzję o rozwiązaniu umowy w tym trybie pracodawca podejmuje samodzielnie.

Podstawa prawna art. 25, 30 i 331 kp.

Autorka jest specjalistką w zakresie prawa pracy

praca
wiadomości
porady
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)