Tytuł został przyznany w dwóch kategoriach - dla firmy, która przekazała w minionym roku najwięcej środków na cele społeczne oraz dla firmy, która przekazała na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem. Zwycięzcą pierwszej kategorii została Grupa Telekomunikacja Polska S.A., która przekazała w minionym roku na cele społeczne 15 476 396,00 zł. W drugiej kategorii zwyciężyło przedsiębiorstwo Lubelski Węgiel "BOGDANKA", które przeznaczyło 4,43 proc. swoich dochodów na działalność społeczną przyznając darowizny na łączną kwotę 4 789 438,00 zł. Lista rankingowa powstała w oparciu o ankiety odesłane organizatorom konkursu oraz dokumenty potwierdzające wiarygodność zadeklarowanych danych.
Do pierwszej polskiej edycji konkursu zgłosiły się 34 firmy, spośród nich wyłoniono 10, które przekazały w 2006 roku najwięcej środków finansowych na cele społeczne oraz 10, które przekazały na cele społeczne największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem. Firmy, które wzięły udział w Konkursie reprezentują różnorodne branże, wśród nich dominują dwie: energetyczna i finansowa (łącznie w obu sektorach 13 firm).