"Allegro tworzy 18 - milionową społeczność kupujących i sprzedających, którzy lubią i chcą ze sobą rozmawiać, pytać o opinie innych czy dzielić się wiedzą oraz doświadczeniami związanymi z naszą platformą. Dlatego postanowiliśmy stworzyć dla nich specjalną przestrzeń, w której będą mogli wchodzić ze sobą w interakcje, dyskutować i udzielać informacji na temat przyszłych funkcjonalności i usług serwisu" - powiedział dyrektor ds. relacji z klientami w Allegro Jakub Kłoczewiak, cytowany w komunikacie.
Allegro Gadane to serwis społecznościowy, w którym kupujący i sprzedający poszukujący porad czy opinii będą mogli skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych. To także wspólna przestrzeń do wymiany spostrzeżeń związanych z ofertą czy produktami dostępnymi na platformie. Nowy serwis to kolejny krok w budowaniu wyjątkowych doświadczeń związanych z Allegro, które w efekcie prowadzą do tego, na czym zależy klientom najbardziej - do szybkich i wygodnych zakupów. Allegro jest jedną z pierwszych dużych polskich firm posiadających serwis społecznościowy, w którym klienci mogą swobodnie komunikować się ze sobą, podano także.
Allegro.pl jest największą platformą handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Społeczność Allegro tworzy ponad 20 mln zarejestrowanych użytkowników, a sprzedaż na platformie prowadzi ponad 100 tys. małych i średnich polskich firm: sklepów, importerów, dystrybutorów, producentów.
Członkiem Allegro Gadane może stać się każdy - społeczność powstała zarówno dla osób, które dopiero rozpoczęły przygodę z zakupami czy handlem online, jak i dla doświadczonych klientów platformy. Treści zamieszczone w serwisie są ogólnodostępne, także dla niezarejestrowanych gości. Aby jednak aktywnie uczestniczyć w społeczności, należy zarejestrować się przy użyciu danych dostępowych do swojego konta na Allegro.
W serwisie znaleźć można fora tematyczne podzielone na kategorie oraz blog z artykułami na temat społeczności i samego Allegro. Zalogowani użytkownicy mogą zamieszczać nowe posty i odpowiadać na pytania innych członków, śledzić i oceniać dyskusje, a także otrzymywać mailowe powiadomienia o postach i wątkach. Ciekawym rozwiązaniem jest system rang, które otrzymuje się za aktywności i staż na forum - startując od poziomu Nowicjusza. W serwisie nie zabrakło też rozwiązania dla wielbicieli szybkich reakcji - oznaczenie "W punkt!" można przyznać konkretnej odpowiedzi, jeżeli uważa się ją za trafną, prawidłową czy wartościową - lub jeżeli chce po prostu wyrazić poparcie dla jej autora.
Nowy serwis to kolejny krok w budowaniu wyjątkowych doświadczeń związanych z Allegro, które w efekcie prowadzą do tego, na czym zależy klientom najbardziej - do szybkich i wygodnych zakupów. Z poziomu Allegro Gadane można w łatwy sposób przejść do Pomocy Allegro, gdzie przez 24 godziny na dobę można uzyskać wsparcie zespołu Customer Experience. Klienci Allegro mogą korzystać z wielu kanałów kontaktu, takich jak tradycyjny formularz kontaktowy, popularne komunikatory czy czat. W ubiegłym roku została uruchomiona usługa callback, czyli możliwość zamówienia rozmowy telefonicznej z konsultantem, która cieszy się dużym zainteresowaniem klientów.