Strategia CCC na lata 2020-2022 zakłada brak akwizycji do 2022 r. i koncentrację na rozwoju organicznym, poinformował prezes Marcin Czyczerski.
"Nie planujemy nowych akwizycji do 2022 roku, skupiamy się na rozwoju organicznym. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych akwizycji" - powiedział Czyczerski podczas konferencji prasowej.
Grupa planuje znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży, m.in. poprzez zmniejszenie planów rozbudowy nowej powierzchni o nie więcej niż 120 tys. m2 w kolejnych 3 latach, koncentrację na wybranych rynkach (Rumunia, Rosja czy Ukraina), skupienie na preferowanym formacie CCC o powierzchni ok. 500-800 m2 oraz otwarcia sklepów hybrydowych eobuwie.pl.
"Chcemy koncentrować się na tych rynkach, gdzie jesteśmy numerem jeden-dwa, tam już umacniamy pozycje. A nowe rynki to Rumunia i tam będziemy najwięcej sklepów fizycznych otwierać, będą też nowe sklepy w Rosji" - powiedział wiceprezes ds. strategii i rozwoju Karol Półtorak podczas konferencji.
Zapowiedział, że CCC chce w drugiej połowie roku 2020 wprowadzić kasy samoobsługowe.
Strategia Grupy jest skoncentrowana wokół obecnych i przyszłych klientów. Składa się z pięciu filarów: omnichannel, produkt, sprawność i efektywność, stabilność finansowa i zrównoważony rozwój. Cele postawione w każdym z obszarów będą realizowane przy wsparciu nowych technologii i analityki danych, podkreślili przedstawiciele CCC.
Zgodnie z przyjętymi w ramach strategii kierunkami zmian, grupa skupi się na umacnianiu podstawowych 5-6 marek, m.in. Lasockiego, Gino Rossi, Sprandi, Jenny Fairy, DeeZee podnoszeniu jakości produktów, sneakeryzacji, rozbudowie oferty fashion, szerszej ofercie e-commerce only i rozbudowie innych kategorii (np. akcesoria).
"Realizacja strategii GO.22 będzie możliwa m.in. dzięki optymalizacji procesów w obszarach takich jak logistyka czy finanse, a także umacnianiu kultury organizacyjnej. Nakierowanie wszystkich działań Grupy na klienta umożliwi m.in. budowanie dopasowanej oferty z uwzględnieniem segmentacji oraz efektywną politykę promocyjną. Nowe narzędzia usprawniające nadzór finansowy (SAP, FI, SAC, BI) i centrum usług wspólnych ułatwią z kolei uzyskanie efektywnej informacji zarządczej i jeszcze większą dyscyplinę kosztową" - czytamy w komunikacie poświęconym strategii.
Jak podkreślił wiceprezes ds. logistyki i produkcji Mariusz Gnych, istotnym punktem naszej strategii jest efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw.
"Wdrażamy rozwiązania, które to usprawnią (np. Transport Management System). Dzięki temu chcemy poprawiać rotację zapasów i alokację produktów do poszczególnych kanałów sprzedaży. Pomoże to także w efektywniejszym zarządzaniu całym cyklem życia produktu, co w obliczu zmieniających się trendów modowych i postępującej globalizacji jest niezwykle istotne" - wskazał Gnych.
W najbliższych trzech latach CCC rozwinie ofertę produktów przyjaznych środowisku m.in. wprowadzając większą liczbę ekologicznych linii produktowych, zwiększając udział skór ekologicznych w produkcji i współpracując wyłącznie z dostawcami, którzy podpiszą tzw. Kodeks Postępowania CCC, zawierający zobowiązania środowiskowe i społeczne.
Czyczerski zapowiedział, że do końca pierwszego kwartału 2020 r. CCC zaprezentuje szczegóły opracowanej już strategii zrównoważonego rozwoju, uwzględniającej także konkretne wskaźniki prośrodowiskowe. Celem długoterminowym jest rating MSCI na poziomie A+.
"Dwa lata temu powiedzieliśmy, że będą duże zmiany i one się zadziały. Obecnie jesteśmy zaawansowani technologicznie. Stawiamy na marki sportowe i również stawiamy na modę - mamy plan, musimy być uniezależnieni od pogody, ważne są produkty całoroczne" - podsumował podczas konferencji przewodniczący rady nadzorczej i założyciel CCC Dariusz Miłek.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.