- Nie planujemy nowych akwizycji do 2022 roku, skupiamy się na rozwoju organicznym. Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych akwizycji - powiedział Czyczerski podczas środowej konferencji prasowej.
Grupa planuje znacznie bardziej selektywny rozwój stacjonarnych salonów sprzedaży. Chce to zrobić m.in. poprzez zmniejszenie planów rozbudowy nowej powierzchni, koncentrację na wybranych rynkach (Rumunia, Rosja czy Ukraina) oraz otwarcia sklepów hybrydowych eobuwie.pl.
- Chcemy koncentrować się na tych rynkach, gdzie jesteśmy numerem jeden-dwa, tam już umacniamy pozycje. A nowe rynki to Rumunia i tam będziemy najwięcej sklepów fizycznych otwierać, będą też nowe sklepy w Rosji - powiedział wiceprezes ds. strategii i rozwoju Karol Półtorak.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
Zapowiedział również, że CCC chce w drugiej połowie roku 2020 wprowadzić kasy samoobsługowe.
Zgodnie z przyjętymi w ramach strategii kierunkami zmian, grupa skupi się na umacnianiu podstawowych 5-6 marek, m.in. Lasockiego, Gino Rossi, Sprandi, Jenny Fairy, DeeZee.
Jak podkreślił wiceprezes ds. logistyki i produkcji Mariusz Gnych, istotnym punktem naszej strategii jest efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw.
- Wdrażamy rozwiązania, które to usprawnią. Dzięki temu chcemy poprawiać rotację zapasów i alokację produktów do poszczególnych kanałów sprzedaży. Pomoże to także w efektywniejszym zarządzaniu całym cyklem życia produktu, co w obliczu zmieniających się trendów modowych i postępującej globalizacji jest niezwykle istotne - wskazał Gnych.
Z myślą o ekologii
W najbliższych trzech latach CCC rozwinie ofertę produktów przyjaznych środowisku m.in. wprowadzając większą liczbę ekologicznych linii produktowych, zwiększając udział skór ekologicznych w produkcji i współpracując wyłącznie z dostawcami, którzy podpiszą tzw. Kodeks Postępowania CCC, zawierający zobowiązania środowiskowe i społeczne.
Marcin Czyczerski zapowiedział, że do końca pierwszego kwartału 2020 r. CCC zaprezentuje szczegóły opracowanej już strategii zrównoważonego rozwoju, uwzględniającej także konkretne wskaźniki prośrodowiskowe. Celem długoterminowym jest rating MSCI na poziomie A+.
- Dwa lata temu powiedzieliśmy, że będą duże zmiany i one się zadziały. Obecnie jesteśmy zaawansowani technologicznie. Stawiamy na marki sportowe i również stawiamy na modę - mamy plan, musimy być uniezależnieni od pogody, ważne są produkty całoroczne - podsumował podczas konferencji przewodniczący rady nadzorczej i założyciel CCC Dariusz Miłek.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl