Z danych opublikowanych przez spółkę wynika, że przychody ze sprzedaży w ubiegłym roku miały wynieść 2,14 mld zł. Natomiast zysk netto przekroczył 1,15 mld zł.
Konsensus PAP zakładał osiągnięcie zysku netto na poziomie 1,3 mld zł, natomiast przychody miały wynieść 2,4 mld zł. Wyniki są poniżej oczekiwań, ale i tak CD Projekt nie miał tak dobrych wyników nawet po udanej premierze Wiedźmina III (w 2015 roku przychody wyniosły blisko 800 mln zł).
Jednocześnie Wiedźmin III nadal jest bardzo popularny. - Wiedźmin III ma za sobą drugi najlepszy rok pod względem liczby sprzedanych kopii – lepiej sprzedawał się tylko w roku premiery, czyli już niemal 6 lat temu. W 2020 r. łączna liczba sprzedanych kopii Wiedźmina III przekroczyła 30 mln, a cała trylogia sprzedała się już w ponad 50 mln egzemplarzy - powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projekt ds. finansowych.
Z kolei największy wpływ na wyniki za 2020 rok miała sprzedaż Cyberpunka. Na koniec grudnia 2020 roku sprzedano 13,7 mln egzemplarzy. Łączny budżet gry, który wyniósł 1,2 mld zł. Firma zaliczyła jednak kilka wpadek. Nadal brak jest polskiej gry w PlayStation Store. Sony usunęło grę niemal zaraz po premierze po tym, jak okazało się, że zawiera błędy. Zarząd spółki przepraszał wówczas graczy. - Proszę, nie wińcie naszych zespołów za to, co się stało. To niesamowicie utalentowani i pracowici ludzie. Ja i cały zarząd podejmujemy ostateczne decyzje i to my zdecydowaliśmy o premierze gry - mówił Marcin Iwiński, współzałożyciel i wiceprezes CD Projekt.
Noble Securities prognozuje, że w 2021 roku CD Projekt sprzeda 3 mln egzemplarzy gry (wcześniej szacowano, że będzie to 10,4 mln), łącznie sprzedaż osiągnie 29,2 mln kopii (wcześniej 56,1 mln). - Znaczny spadek zarówno liczby graczy w Cyberpunka, jak i ocen gry na Steam, niepokojące szacunki sprzedażowe M Science, rezygnacja z płatnego produktu Cyberpunk Multiplayer oraz brak wyraźnych triggerów wzrostowych wskazanych przez zarząd w nowej strategii spółki skłania nas do skorygowania założeń dotyczących prognozowanych wyników - napisano w raporcie.
Planowana dywidenda - 500 mln zł, czyli 5 zł za akcję - jest największa w historii spółki.
Jeszcze przed publikacją wyników, kurs akcji CD PROJEKT oscylował na poziomie 173 zł. Kapitalizacja spółki, w porównaniu do rekordowej wyceny z ubiegłego roku, stopniała do około 17 mld zł.
CD Projekt ogłosił też zapisy na wczesny dostęp do gry "The Witcher: Monster Slayer". Wykorzysta technologię rozszerzonej rzeczywistości, realia świata "Wiedźmina" zostaną przeniesione do codziennego życia graczy. Akcja toczyć się kilkaset lat przed wydarzeniami opisanymi w sadze o Wiedźminie.