Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

Cyfrowy Polsat zapowiada rozwój Interii. Liczy na podwojenie wyników

6
Podziel się:

Cyfrowy Polsat ma w stosunku do przejmowanej Interii konkretne plany. Widzi duże możliwości synergii i planuje podwoić jej wyniki.

Mirosław Błaszczyk stoi na czele zarządu Cyfrowego Polsatu.
Mirosław Błaszczyk stoi na czele zarządu Cyfrowego Polsatu. (PAP)

- Grupa Interia jest wiodącym graczem w segmencie internetowym. Widzimy ogromną skalę możliwości i synergii, jakie stwarza dla nas ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii i planujemy podwoić jej wynik EBITDA w okresie średnioterminowym - zapowiedział wiceprezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu Maciej Stec.

Przy okazji prezentacji wyników kwartalnych Cyfrowego Polsatu dowiedzieliśmy się, że całkowite przychody Interii w 2019 roku wyniosły 112 mln zł, przychody gotówkowe były na poziomie 97 mln zł, a skorygowana EBITDA (zysk z podstawowej działalności przed opodatkowaniem, odsetkami itp.) wyniosła 28,1 mln zł.

Dwa tygodnie temu Telewizja Polsat z grupy Cyfrowego Polsatu zawarła przedwstępną umowę zakupu Grupy Interia. Ustalona dotychczas cena zakupu opiewa na około 422 mln zł, choć będzie podlegała dodatkowym korektom.

Zobacz także: Balcerowicz o polityce gospodarczej PiS. "Niezwykłe szkodnictwo"

- Za rozsądną cenę kupujemy dobrze prowadzony biznes, z kompetentnym zespołem i o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji - komentuje prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski.

- Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. To także dla nas istotne wzmocnienie na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online, a jednocześnie doskonały kanał komunikacji z naszymi obecnymi i przyszłymi klientami - dodaje.

Z danych badania internetu Megapanel wynika, że Grupa Interia jest szóstym podmiotem w Polsce. Pod względem użytkowników wyprzedza ją m.in. Facebook, Google, YouTube czy Grupa Wirtualna Polska. W skład Grupy poza portalem Interia.pl wchodzą też serwisy: Pomponik.pl, Smaker.pl czy Maxmodels.pl.

Tym samym w rękach Zygmunta Solorza-Żaka jest już telewizji Polsat, platforma Cyfrowy Polsat, serwis vod Ipla, radio Muzo.FM, firma informatyczna Asseco, sieć komórkowa Plus oraz operator telekomunikacyjny Netia. Poza tym w skład około 10-miliardowego majątku biznesmena wchodzi też Plus Bank oraz zespół elektrowni Pątnów-Adamów-Konin.

Polsat kupuje portal Interia od niemieckiego koncernu Bauer Media Group. To właściciel radia RMF FM oraz wydawca gazet takich jak: "Claudia", "TeleŚwiat", "Życie na gorąco" czy "Przyjaciółka".

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

media
telekomunikacja
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
Lech
4 lata temu
Cieszę się że polski inwestor kupi Interię (zniemczoną)
internauta.
4 lata temu
Jest wreszcie szansa na obiektywny, polski portal. WP i Onet - żegnamy!
kled
4 lata temu
Może do Interii wróci normalność?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
kled
4 lata temu
Może do Interii wróci normalność?
xcvz
4 lata temu
zamykam konto na interi, tylko spamy i reklamy
mirolo
4 lata temu
Jak zwykle polski inwestor kupuje dziadostwo.
internauta.
4 lata temu
Jest wreszcie szansa na obiektywny, polski portal. WP i Onet - żegnamy!
wpuszczony w ...
4 lata temu
Ciekawe gdzie upchają jeszcze więcej reklam? Reklamy to wizytówka Polsatu. Nie da się filmów oglądać: kawałek filmu - reklama- materiał nadawcy-reklama-kawałek filmu i tak w kółko. Na szczęście można ten badziew nagrywać i potem przewijać do przodu.