Emilewicz: Rynki poza UE powinny być coraz ważniejsze dla polskiego eksportu
Warszawa, 09.12.2019 (ISBnews) - Rozwój polskiego eksportu, w tym poprzez kanały cyfrowe, jest jednym z najważniejszych wyzwań na kolejne lata, uważa minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. W jej ocenie, w obliczu spowolnienia w Europie coraz istotniejsze stają się rynki azjatyckie, Afryki, czy Ameryki Południowej.
"Wyzwaniem na najbliższe lata jest zwiększenie polskiego eksportu, także przez kanały cyfrowe. To da miliardy, które wpłyną do krwiobiegu gospodarki" - powiedziała Emilewicz podczas konferencji Google Eksportuj Online.
W jej ocenie, to ogromny potencjał i wyzwanie. "W gospodarce opartej na małych i średnich firmach trudniej podjąć inicjatywę eksportową, zwłaszcza gdy ma się spory własny rynek, a wyjście na zewnątrz generuje nakłady czy koszty doradcze. Dlatego odważniejsze wkraczanie na inne rynki jest jednym z ważniejszych naszych celów" - dodała minister.
Zaznaczyła, że polska gospodarka startowała do wolnego rynku z innych warunków niż kraje rozwinięte i ich firmy.
"Tę lukę pozwala przezwyciężyć internet - łatwiej rozwijać się cyfrowo niż budować sieć sprzedaży. Pełną liberalizacje handlu dostarcza właśnie internet i to jest szansa na polskich małych i średnich firm. Rozwój kanałów cyfrowych w Polsce jest w tyle za Zachodem, ale też regionem. Zachęcam więc, bo warto korzystać z niskokosztowych innowacji. Tym bardziej że rynki azjatyckie, Afryki, czy Ameryki Południowej stają się coraz ważniejsze w obliczu spowolnienia Europy" - podsumowała Emilewicz.