Emilewicz: Rynki poza UE powinny być coraz ważniejsze dla polskiego eksportu

Warszawa, 09.12.2019 (ISBnews) - Rozwój polskiego eksportu, w tym poprzez kanały cyfrowe, jest jednym z najważniejszych wyzwań na kolejne lata, uważa minister rozwoju Jadwiga Emilewicz. W jej ocenie, w obliczu spowolnienia w Europie coraz istotniejsze stają się rynki azjatyckie, Afryki, czy Ameryki Południowej.

Emilewicz: Rynki poza UE powinny być coraz ważniejsze dla polskiego eksportu

"Wyzwaniem na najbliższe lata jest zwiększenie polskiego eksportu, także przez kanały cyfrowe. To da miliardy, które wpłyną do krwiobiegu gospodarki" - powiedziała Emilewicz podczas konferencji Google Eksportuj Online.

W jej ocenie, to ogromny potencjał i wyzwanie. "W gospodarce opartej na małych i średnich firmach trudniej podjąć inicjatywę eksportową, zwłaszcza gdy ma się spory własny rynek, a wyjście na zewnątrz generuje nakłady czy koszty doradcze. Dlatego odważniejsze wkraczanie na inne rynki jest jednym z ważniejszych naszych celów" - dodała minister.

Zaznaczyła, że polska gospodarka startowała do wolnego rynku z innych warunków niż kraje rozwinięte i ich firmy.

"Tę lukę pozwala przezwyciężyć internet - łatwiej rozwijać się cyfrowo niż budować sieć sprzedaży. Pełną liberalizacje handlu dostarcza właśnie internet i to jest szansa na polskich małych i średnich firm. Rozwój kanałów cyfrowych w Polsce jest w tyle za Zachodem, ale też regionem. Zachęcam więc, bo warto korzystać z niskokosztowych innowacji. Tym bardziej że rynki azjatyckie, Afryki, czy Ameryki Południowej stają się coraz ważniejsze w obliczu spowolnienia Europy" - podsumowała Emilewicz.

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)