"Wyzwaniem na najbliższe lata jest zwiększenie polskiego eksportu, także przez kanały cyfrowe. To da miliardy, które wpłyną do krwiobiegu gospodarki" - powiedziała Emilewicz podczas konferencji Google Eksportuj Online.
W jej ocenie, to ogromny potencjał i wyzwanie. "W gospodarce opartej na małych i średnich firmach trudniej podjąć inicjatywę eksportową, zwłaszcza gdy ma się spory własny rynek, a wyjście na zewnątrz generuje nakłady czy koszty doradcze. Dlatego odważniejsze wkraczanie na inne rynki jest jednym z ważniejszych naszych celów" - dodała minister.
Zaznaczyła, że polska gospodarka startowała do wolnego rynku z innych warunków niż kraje rozwinięte i ich firmy.
"Tę lukę pozwala przezwyciężyć internet - łatwiej rozwijać się cyfrowo niż budować sieć sprzedaży. Pełną liberalizacje handlu dostarcza właśnie internet i to jest szansa na polskich małych i średnich firm. Rozwój kanałów cyfrowych w Polsce jest w tyle za Zachodem, ale też regionem. Zachęcam więc, bo warto korzystać z niskokosztowych innowacji. Tym bardziej że rynki azjatyckie, Afryki, czy Ameryki Południowej stają się coraz ważniejsze w obliczu spowolnienia Europy" - podsumowała Emilewicz.