"Polityka cenowa nie zmienia się, ceny nadal będą dynamiczne [np. wcześniej - taniej], ale nie da się uciec od ekonomii - jeśli nadal będzie połowa miejsc sprzedawanych. Musimy uruchamiać połączenia z dobrym wynikiem dla nas i partnera" - powiedział Leman podczas wideokonferencji.
Zaznaczył, że kryterium uruchamiania linii po przerwie wywołanej pandemią jest przede wszystkim rentowność, a tę trudno osiągnąć przy limicie 50% miejsc.
"Wszyscy nasi dotychczasowi partnerzy działają, nikt nie upadł, nie zawiesił działalności. Ci, którzy mogli, aplikowali o środki z tarczy. Na dziś wszyscy są gotowi i chętni, ale musimy znaleźć takie linie, by dla wszystkich wystarczyło przychodów" - dodał Leman.
Podkreślił, że kluczowymi czynnikami wpływającymi na odbudowę oferty w Polsce będzie zniesienie limitu maks. 50% miejsc w sprzedaży, a w przypadku połączeń międzynarodowych - obustronne otwarcie granic i również zniesienie limitu.
FlixBus Polska wznowi operacje od 28 maja. Oferta "na start" obejmuje 33 miasta (14 w Polsce, 18 w Niemczech, 1 w Holandii) na 6 regularnych liniach:
- 057: Szczecin Główny - Berlin Tegel - Berlin ZOB,
- 1261/N1261: Warszawa - Radom - Kielce - Kraków - Zakopane,
- N1360: Medyka - Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Wrocław - Cottbus - Berlin - Hamburg - Brema,
- N20: Medyka - Przemyśl - Rzeszów - Kraków - Katowice - Wrocław - Drezno - Chemnitz - Giessen - Siegen - Bergisch Gladbach - Leverkusen - Dusseldorf - Duisburg - Amsterdam,
- N1320: Warszawa - Konin - Poznań - Berlin - Hanower - Dortmund - Bochum - Essen - Duisburg - Düsseldorf - Leverkusen - Kolonia Lotnisko - Bonn,
- 1322: Warszawa - Poznań - Świebodzin - Berlin SXF - Berlin Sudkreuz - Berlin ZOB - Hamburg.
Dodatkowo, 28 maja ruszą także wybrane kursy krajowe niemieckiego oddziału FlixBusa, dzięki czemu będą one uzupełnieniem oferty polskiej - z jedną przesiadką będzie można dostać się m.in. do Monachium, Frankfurtu n. Menem, Lipska czy Stuttgartu.
Polska i Niemcy to kolejne rynki FlixBusa, na których spółka wznawia działalność operacyjną. Wcześniej w tym miesiącu pierwsze kursy krajowe FlixBusa wystartowały w Czechach, Chorwacji i Portugalii, przypomniał Leman.
Wraz ze wznowieniem procesu powracania na europejskie drogi, FlixBus postanowił rozszerzyć standardy i wymogi bezpieczeństwa w celu zapewnienia maksymalnej ochrony pasażerów, kierowców i pracowników FlixBusa przed potencjalnym ryzykiem.
Główne elementy rozszerzonych standardów i wymogów bezpieczeństwa we FlixBusie to:
- Profesjonalna, kompleksowa dezynfekcja pojazdów po każdej podróży oraz dodatkowa dezynfekcja najczęściej dotykanych powierzchni realizowana przez personel FlixBusa na głównych dworcach.
- Zwiększona częstotliwość wymiany filtrów klimatyzacji, częstsza wentylacja wnętrza.
- Obowiązek noszenia maseczki lub zasłaniania ust i nosa przez pasażerów podczas odprawy oraz podróży FlixBusem.
- Cyfrowa kontrola biletów i bezdotykowa inspekcja dokumentów przy wejściu na pokład.
- Obowiązek dezynfekcji rąk przez pasażerów podczas wejścia do pojazdu. Wejście na pokład odbywa się wyłącznie środkowymi drzwiami, a środek dezynfekujący będzie udostępniony przez przewoźnika.
- Załadunek i pobranie bagażu z luku, a także wchodzenie na oraz opuszczanie pokładu pojazdu wyłącznie pod nadzorem personelu FlixBusa z uwzględnieniem 2-metrowych odstępów.
- Dostępna do rezerwacji odpowiednio zmniejszona liczba miejsc w pojazdach zgodnie z wymogami obowiązującymi w danym kraju.
- Wyłączenie z możliwości rezerwacji i zajmowania miejsc w pierwszym rzędzie bezpośrednio za kierowcą.
- Kierowcy i personel stacyjny FlixBusa wyposażeni w środki ochrony indywidualnej (m.in. maseczki, rękawiczki, środki do dezynfekcji).
- Tymczasowe zamknięcie toalet pokładowych (zapewnione dodatkowe postoje).
- Punkty stacjonarne FlixBus wyposażone w dodatkowe przesłony oddzielające pasażerów i pracowników, obowiązują limity osób mogących przebywać jednocześnie w punkcie, wymienił dyrektor ds. bezpieczeństwa we FlixMobility Konrad Bąbliński.
FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain, usługi FlixCharter, a od grudnia 2019 roku - również usługi carpoolingu FlixCar. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, startup szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech, we Francji i USA.