Region CEE Grupy Wielton obejmuje takie państwa, jak: Rumunia, Bułgaria, Węgry, Czechy, Słowacja, Serbia, Słowenia, Chorwacja. Na wszystkich wymienionych rynkach roczny poziom rejestracji to ok. 19 tys. pojazdów, poinformowano.
"Aktywne działania Wieltonu oraz reprezentujących nas dealerów pozwoliły na utrzymanie udziałów rynkowych na podobnym poziomie do wyjątkowo dobrego 2018 r., pomimo trudnej koniunktury rynkowej. Dodatkowo produkty dostarczane przez Grupę Wielton charakteryzują się wysoką jakością i konkurencyjną ceną, a dzięki temu doskonale wpisują się w oczekiwania klientów. Szczególnie mocną stroną Wieltonu w regionie CEE są wywrotki" - powiedział dyrektor eksportu Grupy Wielton Jacek Stokowski, cytowany w komunikacie.
Grupa Wielton jest zdecydowanym liderem na Węgrzech. Na tym rynku grupa odnotowała wzrost udziałów rynkowych o 1,5 pkt proc., uzyskując 283 rejestracje względem 230 w roku 2018. Analogiczny wzrost r/r Wielton uzyskał na rynku rumuńskim (1,3 pkt proc.), podano również.
Grupa Wielton rozpoczęła też agresywną ekspansję na inne rynki CEE, na których dotychczas miała niewielkie udziały. Przykładem jest rynek serbski, na którym w poprzednich latach odnotowywano tylko kilka rejestracji rocznie. Tymczasem w 2019 roku grupa z Wielunia zarejestrowała 53 szt. pojazdów. Dodatkowo na koniec roku producent naczep wypracował solidny portfel zamówień opiewający na ok. 100 szt., zaznaczono.
W obecnym roku Grupa Wielton planuje również rozszerzenie działalności w Chorwacji i Słowenii. Dotychczas udziały rynkowe na tych rynkach były niewielkie, niemniej ich potencjał wynosi około 2,5 tys. sztuk pojazdów rejestrowanych rocznie, podkreślono.
"Dalszy rozwój w regionie CEE i penetracja rynków to główny cel strategiczny na najbliższe lata. Wciąż rozwijające się gospodarki tych krajów pozwalają znaleźć nabywców na wysokiej jakości produkty Wieltonu, a wzrastająca świadomość marki pozwala nowym klientom na podejmowanie współpracy z naszą grupą" - dodał Stokowski.
Wielton to największy producent i sprzedawca naczep i przyczep w Polsce, a w Europie jeden z wiodących graczy tego sektora. Spółka zadebiutowała na GPW w 2007 r. W 2018 r. miał 2,07 mld zł skonsolidowanych przychodów.