"Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 3,1 pkt proc. i o 2,1 pkt proc.)" - czytamy w komunikacie.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,6 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie +7,5 pkt (i wzrósł o 3,5 pkt proc. r/r), podano także.
"Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Największe wzrosty odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (o 5,3 pkt proc.) oraz oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 3,9 pkt proc)" - czytamy dalej w komunikacie.
Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od -100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie.
W tym miesiącu 2019 r. przeprowadzono 1 253 wywiadów w okresie 3-12 czerwca 2019 r. (w tym 75 metodą CATI - wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).