"Kiedy spotkałem się pierwszy raz z mediami pół roku temu nasza pozycja rynkowa w Polsce wynosiła ok. 0%. Po upływie tego okresu na koniec ub.r. szacujemy, że nasz udział w tzw. open market [rynek pozaoperatorski - red.] sięga 5%. Tylko w ciągu pół roku. To bardzo szybki wzrost, ale nie mamy zamiaru zwalniać. Jesteśmy już obecni w takich sieciach jak np. RTV Euro AGD czy x-kom" - powiedział ISBnews Jing.
Smartfon Honor 10Lite to pierwszy, całkowicie nowy produkt, który firma wprowadza na polski rynek.
"Planujemy systematyczne wprowadzanie nowych premierowych smartfonów. Wierzymy, że wraz ze świetnym produktem i technologią będziemy kontynuować nasz wzrost w Polsce i to coraz szybciej" - dodał country manager Honor Poland.
Dodał, że ubiegły rok na świecie był dla Honor udany. "Na rynku chińskim od wielu lat utrzymujemy pozycję numer jeden jako e-marka. Obecnie rynki zagraniczne są dla nas coraz bardziej istotne. W ub.r. zanotowaliśmy aż 150- proc. wzrost w ujęciu globalnym. W samej Europie - w krajach takich Hiszpania, Włochy, Niemcy oraz regionie Środkowej Europy ze szczególnie Czechami i Finlandią, a także w Rosji dochodzimy do pozycji rynkowej numer 4, a nawet 3. To wyniki nawet lepsze od naszych oczekiwań" - wskazał Jing.
Wcześniej president of overseas Sales & services Honor International Business James Zou poinformował ISBnews.tv, że marka Honor planuje ekspansję na polskim rynku smartfonów od 2019 roku i celuje w pozycję czwartego gracza.
Honor jest marką należącą do Grupy Huawei. Firma rozwija się globalnie, kładąc silny nacisk na obecność w internecie.