Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

InPost obsłużył niemal 200 mln paczek. Pandemia mocno nakręciła biznes

77
Podziel się:

W całym kraju jest już 14 tys. paczkomatów InPostu. Firma pochwaliła się, że w pół roku obsłużyła 199 mln przesyłek. Z każdej miała niecałą złotówkę czystego zysku. Prezes Rafał Brzoska przyznaje, że spodziewa się restrykcji w związku z czwartą falą COVID, a to będzie nakręcać biznes.

InPost obsłużył niemal 200 mln paczek. Pandemia mocno nakręciła biznes
Prezes InPostu Rafał Brzoska stawia kolejne paczkomaty (AKPA, Kurnikowski)

Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę InPost może się pochwalić rosnącymi zyskami. Kilkanaście tysięcy paczkomatów przyniosło w drugim kwartale 90 mln zł zysku netto. Bilans pierwszego półrocza 2021 to 188 mln zł.

To oznacza wyraźną poprawę w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, w którym InPost zarobił na czysto niecałe 115 mln zł. Taki progres był możliwy m.in. dzięki rosnącym przychodom z obsługi przesyłek. Wzrosły w rok z 1,07 mld zł do 1,65 mld zł.

- W drugim kwartale nadal zwiększaliśmy skalę naszego biznesu. Przyspieszyliśmy tempo rozmieszczania paczkomatów zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii. Niedawno postawiliśmy w Polsce paczkomat nr 14000 oraz przekroczyliśmy liczbę 2000 paczkomatów w Wielkiej Brytanii - wylicza prezes Rafał Brzoska.

Zobacz także: Najwyższa inflacja od 20 lat. Niepokoi wzrost ceny żywności. „Jeśli to się nie zatrzyma, to może być kiepsko”

Dla InPostu motorem napędowym była pandemia, która zdecydowanie ożywiła handel w internecie. A z popularnych paczkomatów korzysta wielu klientów.

- Zakładamy, że niepewność związana z COVID-19 w krótszym okresie nadal się utrzyma, jednak jestem pewny, że przyspieszona cyfryzacja ma charakter strukturalny i będzie napędzać rozwój e-commerce, przy większym nacisku na zrównoważony rozwój, co trwale zmieni preferencje konsumentów - komentuje sytuację Brzoska.

Skalę ożywienia w e-commerce widać choćby po liczbie obsłużonych paczek. InPost w pierwszej połowie 2021 roku może się pochwalić liczbą 199 mln, co oznacza wzrost o ponad 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku.

"Wolumen paczek obsłużonych na rynkach zagranicznych wzrósł o 314 proc. do 2,9 mln paczek, dzięki zwiększeniu liczby paczkomatów w Wielkiej Brytanii o 110 proc. oraz pojemności skrytek o 115 proc." - czytamy w komunikacie.

Cele i prognozy

InPost podtrzymuje swoje cele, które zakładają osiągnięcie 3,7-3,85 mld zł przychodów z działalności paczkomatowej. Firma chce też dojść na koniec roku do liczby 18250-19000 paczkomatów. Zamierza w całym roku obsłużyć 455-485 mln przesyłek.

Tylko w Polsce paczkomatów ma być w tym roku 15,5-16 tys. W tym celu InPost zamierza zainwestować 740-780 mln zł.

InPost ocenia, że tempo rozwoju całego rynku e-commerce w Polsce może wynieść między 15-20 proc. w 2021 roku w zależności od ewentualnych restrykcji związanych z czwartą falą pandemii.

- Osobiście takich się spodziewam. Natomiast w jakiej skali i jaki wpływ, czy będą porównywalne z pierwszym kwartałem, co oczywiście znacząco może przyspieszyć tę adopcję, to czas pokaże - przyznał Brzoska podczas konferencji prasowej.

- Jeden element się absolutnie nie zmienia: długoterminowo idziemy w kierunku bardzo mocnej konwersji rynku retailowego w stronę e-commerce i raczej tego trendu nic nie zatrzyma - przekonuje król paczkomatów.

Zastanawia się jedynie nad tempem i skalą dojścia do zakładanego przez niego planu 50:50 fizycznej sprzedaży i sprzedaży online.

- Czy to kwestia 3, 5 czy 7 lat? To kwestia drugorzędna, ale to się na pewno wydarzy - podkreśla Brzoska.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(77)
WYRÓŻNIONE
Bombaj
3 lata temu
Paczkomat i Blik rozwiązania XXI wieku na skalę światową. Brawo Polacy.
Baba jaga
3 lata temu
Podziwiam ludzi z inicjatywą..udana..zazdroscic tylko dobrego pomyslu i głowy do intetesu..tak juz jest..pomysl i sukces..tak trzymac.
worek
3 lata temu
i bardzo dobrze jak tylko mogę to korzystam z inposta
NAJNOWSZE KOMENTARZE (77)
ilona21
3 lata temu
rozwój w ciężkich czasach dobrze świadczy o firmie na przyszłość
Parek12
3 lata temu
Dbają o swoich klientów.
wozek11
3 lata temu
liczba dostarczonych paczek robi wrażenie
Janek
3 lata temu
Nie raz widziałem jak klienci o coś prosili o jakąś zmianę to zaraz próbowali się do tego zastosować
Janek
3 lata temu
Plus inposta jest taki że oni wymyslają coś i od razu przechodzą do działania. to nie są nigdy puste obietnice
...
Następna strona