„Wejście na GPW jest naturalnym etapem rozwoju spółki Nepentes. Mamy ambicje stać się istotnym graczem w Europie Środkowo - Wschodniej na aptecznym rynku pielęgnacji zdrowia i urody. Pozyskane fundusze pozwolą nam tę wizję urzeczywistnić. Chcielibyśmy przeprowadzić ofertę publiczną i zadebiutować na GPW do końca tego roku. Szacowana wielkość oferty wyniesie kilkadziesiąt milionów złotych" - mówi prezes spółki Łukasz Butruk.
Środki pozyskane z emisji spółka zamierza przeznaczyć na poszerzenie bazy produkcyjnej oraz akwizycje.
W 2006 roku spółka Nepentes osiągnęła 66,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 10,1 mln zł zysku operacyjnego i 8 mln zł zysku netto. W I półroczu 2007 roku osiągnęła odpowiednio 41,4 mln zł przychodów, 10,5 mln zł zysku operacyjnego i 8,4 mln zł zysku netto.
„Wysoka dynamika zysków osiągnięta w I półroczu 2007 roku wynika ze wzrostu udziału sprzedaży produktów własnych w całości sprzedaży. Na produktach własnych spółka realizuje wyższe marże. Nie do pominięcia jest również wpływ dynamicznie rozwijających się rynków na których operujemy." - dodaje Butruk.
Nepentes jest producentem i dystrybutorem ponad 80 produktów leczniczych oraz do pielęgnacji zdrowia i urody sprzedawanych w aptekach. Spółka działająca od 1991 roku zajmuje się także wprowadzaniem i budową na polskim rynku farmaceutycznym pozycji wielu uznanych marek międzynarodowych. Nepentes sprzedaje na zasadach wyłączności w Polsce między innymi takie marki jak Sudocrem, Neo-angin oraz Marimer.
Obecnie głównymi akcjonariuszami spółki są jej założyciele: Łukasz Butruk, pełniący obowiązki Prezesa Zarządu posiada 52,2 proc. akcji i Marek Orłowski, posiadający 47,2 proc. akcji Nepentes S.A.
Oferującym akcje Nepentes S.A. jest Dom Inwestycyjny BRE Banku.