*Akcje i prawa do akcji (PDA) spółki PPH Bomi, operatora sieci delikatesów, zadebiutują dziś na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Wartość oferty spółki wyniosła 98,98 mln zł, z czego 46 mln zł stanowiła wartość nowej emisji. PPH Bomi będzie 44. spółka debiutującą w tym roku na GPW. *
W ofercie publicznej spółka zaoferowała 4.303.496 akcji, w tym 2.303.496 akcji serii B,G sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy oraz 2.000.000 akcji serii J nowej emisji.
W ramach transzy inwestorów instytucjonalnych zostało oferowanych 1.500.000 nowych akcji oraz 1.727.622 akcji istniejących. W transzy inwestorów indywidualnych znalazło się 500.000 nowych akcji i 575.874 akcji sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.
Cena emisyjna oraz cena sprzedaży została ustalona na poziomie 23 zł. Stopa redukcji dla osób uczestniczących w book-buildingu wyniosła 92,6%; dla pozostałych osób 96,3%.
Funkcję oferującego pełnił Dom Maklerski IDMSA.
Plan inwestycyjny spółki szacowany na 121 mln zł na lata 2007 - 2009 zakłada przeznaczenie 105 mln zł na uruchomienie działalności handlowej w nowych lokalizacjach, 3 mln zł na promocję marki, 8 mln zł na modernizację istniejących sklepów, 5 mln zł na wprowadzenie nowoczesnych systemów informatycznych pozwalających na zarządzanie siecią.
Inwestycje zostaną sfinansowane ze środków z emisji akcji J (ok. 43,7 mln) oraz środków własnych i obcych źródeł finansowania.
W tej chwili sieć sklepów Bomi obejmuje 21 placówek. Do końca 2009 roku firma chce mieć w sumie 48 obiektów o łącznej powierzchni handlowej 88 tys. m. kw.
Przychody Bomi, że sprzedaży mają wynieść w tym roku 520,020 mln zł, w stosunku do 378,824 mln zł w 2006 roku. Zysk netto ma wzrosnąć do 18,242 mln zł z 9,989 mln zł, a EBITDA do 26,764 mln zł z 15,347 mln zł