KNF nie zgadza się na plan naprawy Idea Banku. Nowy ma powstać w 3 miesiące
Idea Bank Leszka Czarneckiego poinformował o odrzuceniu przez Komisję Nadzoru Finansowego planu naprawczego. Instytucja finansowa nie ma dużo czasu na poprawki.
Idea Bank w komunikacie poinformował, że KNF oceniła, iż obecnie współczynniki kapitałowe emitenta (Idea Banku) kształtują się istotnie poniżej minimalnych poziomów regulacyjnych, a zaprezentowane przez emitenta w planie naprawy założenia i sposoby w zakresie osiągnięcia wymaganego poziomu współczynników kapitałowych nie zostały w wystarczający sposób uprawdopodobnione.
Jednocześnie Komisja przedstawiła nowe wytyczne dla banku dotyczące nowego planu.
Powinien on uprawdopodobnić powodzenie działań istotnych dla zwiększenia bazy kapitałowej, zapewniających niezwłoczne odbudowanie współczynników kapitałowych.
Zobacz też: Oszustwo na bon turystyczny. Ekspert przestrzega
KNF zauważa również, że nowy plan naprawy, zarówno na poziomie podejmowanych działań restrukturyzacyjnych, zakładanych scenariuszy kryzysowych, jak i prognozowanych wyników finansowych, powinien uwzględniać wpływ pandemii.
"W związku z decyzją KNF priorytetem emitenta jest przekazanie w najkrótszym możliwym terminie, nie dłuższym niż 3 miesiące, nowego planu naprawy" - podał Idea Bank w komunikacie.
To ewidentnie nie jest dobry czas dla tego banku. Przed kilkoma dniami UOKiK nałożył nań ponad 17 mln zł kary. Jednak Instytucja finansowa poinformowała w komunikacie, że będzie się od sprawy odwoływać.
Urząd miał zastrzeżenia do oferowanych przez Idea Bank ubezpieczeń na życie, a konkretnie do nierzetelnego informowania o ryzyku "wynikającym z inwestowania środków pieniężnych ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych w niestandaryzowane fundusze inwestycyjne zamknięte, związanym z możliwością utraty całości lub części wpłacanych środków, opóźnieniami w realizacji wykupu, a także nieuzyskaniem zysku".
"Zarząd nie podziela argumentacji Prezesa UOKIK, w związku z czym zamierza skorzystać z prawa odwołania do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów" - czytamy w komunikacie banku.