"Stale odmładzamy tabor poprzez zdawanie starszych lokomotyw i pozyskiwanie nowoczesnych, bardziej efektywnych. Mamy dobre doświadczenia w eksploatacji lokomotyw TRAXX produkowanych przez Bombardiera, które są istotnym elementem naszej polityki odmładzania taboru" - powiedział prezes Lotos Kolej Anatol Kupryciuk, cytowany w komunikacie.
Lotos poinformował jednocześnie, że w ramach programu wymiany floty używanych lokomotyw Skoda 181 na lokomotywy nowoczesne, z dzierżawy będą zdane trzy lokomotywy Skoda 31E (seria 181).
"Wymiana starszego taboru na nowy jest uzasadniona ekonomicznie. Lokomotywa TRAXX MS2e cechuje się wysokimi parametrami i niską awaryjnością, co przekłada się bezpośrednio na niższe koszty eksploatacji i odpowiada potrzebom przewozowym Lotos Kolej" - dodał wiceprezes Lotos Kolej Jaromir Falandysz.
Dla potrzeb przewozowych spółki niezwykle istotne są parametry lokomotywy TRAXX MS2e, która jest zaprojektowana do transgranicznego transportu towarów i osób między siedmioma krajami, w tym Polską, Niemcami i Czechami, w których działalność przewozową prowadzi Lotos Kolej, zaznaczono.
Lotos Kolej jest największym polskim przewoźnikiem kolejowym w zakresie transportu towarów niebezpiecznych, w tym przede wszystkim paliw płynnych oraz produktów ropopochodnych i chemicznych. Jest spółką w 100% zależną od Grupy Lotos.
Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 29,49 mld zł w 2019 r.