Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Produkcja miedzi płatnej KGHM wzrosła o 9% r/r do 61,1 tys. ton w październiku

0
Podziel się:

Produkcja miedzi płatnej w grupie kapitałowej KGHM Polska Miedź wyniosła 61,1 tys. ton we wrześniu 2020 r. wobec 56,3 tys. ton rok wcześniej, podała spółka.

Produkcja miedzi płatnej KGHM wzrosła o 9% r/r do 61,1 tys. ton w październiku

"Produkcja miedzi płatnej wyniosła 61,1 tys. ton - wzrost o 4,8 tys. t (+9%) w relacji do analogicznego miesiąca 2019 roku ze względu na wyższą dyspozycyjność ciągu technologicznego w KGHM Polska Miedź S.A. oraz przerób rudy o wyższej zawartości w Sierra Gorda" - czytamy w komunikacie.

Produkcja srebra wyniosła 125,2 ton tj. na poziomie nieznacznie wyższym od zrealizowanego w analogicznym miesiącu 2019 r.

Produkcja TPM wyniosła 16,6 tys. troz, a tym samym uległa zmniejszeniu o 2,1 tys. troz (-11%), głównie z uwagi na niższy przerób w Sudbury oraz spadek zawartości i uzysku złota w kopalni Robinson.

Produkcja molibdenu wyniosła 0,6 mln funtów, co oznacza spadek produkcji o 0,1 mln funtów (-14%) w relacji do października 2019 r. z uwagi na niższą zawartość molibdenu i wolumen rudy przerabianej w Sierra Gorda.

W okresie styczeń-październik produkcja miedzi płatnej wyniosła 582,1 tys. ton wobec 585,8 tys. ton rok wcześniej.

"W okresie styczeń-październik 2020 r. produkcja i sprzedaż miedzi w grupie kapitałowej kształtowała się poniżej planu z uwagi na niższą od zakładanej produkcję górniczą, ograniczoną podaż złomów (I półrocze br.) w KGHM Polska Miedź S.A. oraz niższą produkcję KGHM International Ltd. Analogiczny spadek dotyczył srebra, natomiast w zakresie pozostałych głównych produktów budżet produkcyjny i sprzedażowy został zrealizowany z nadwyżką" - czytamy dalej.

KGHM Polska Miedź posiada szerokie portfolio projektów eksploracyjnych, rozwojowych i produkcyjnych w Polsce, Niemczech, Kanadzie, Chile i USA. Jest notowana na GPW od 1997 r. W 2019 r. miała 22,72 mld zł skonsolidowanych przychodów.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)