Kontrakt obejmuje m. in. przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg na odcinku o długości około 10,4 km oraz budowę mostu obrotowego.
- Przekop Mierzei stworzy szansę na rozwój gospodarczy dla wszystkich portów Zalewu Wiślanego, a także znacząco skróci dotychczasową drogę przez Cieśninę Piławską o prawie sto kilometrów. Dzięki podpisanej dzisiaj umowie zostanie zmodernizowany tor wodny rzeki Elbląg oraz wybudowany zostanie most obrotowy w Nowakowie - powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Pierwszy etap prac na przekopem Mierzei Wiślanej powinien zakończyć się do połowy 2022 roku, a cała inwestycja – w 2023 roku. Jeszcze w tym roku ma zostać ogłoszony przetarg na ostatni, trzeci etap inwestycji
Przekop Mierzei Wiślanej pozwoli na wpływanie do portu w Elblągu z pominięciem Cieśniny Piławskiej znajdującej się na terytorium Rosji.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 roku. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2020 r. miał 8,38 mld zł skonsolidowanych przychodów.