"W lipcu na rynku sprowadzanych, używanych autobusów odnotowaliśmy 197 rejestracji, czyli mniej niż w maju (253) i zdecydowanie mniej niż w kwietniu (338). To także rezultat poniżej średniomiesięcznego poziomu z 2018 r. (262 szt.), jak i z 2017 r. (277 szt.), co może oznaczać koniec zakupów przed tegorocznym sezonem wakacyjnym i dopiero pierwsze przygotowania pod zakup gimbusów. Jak na razie w kategorii międzymiastowej - gdzie rejestruje się najwięcej autobusów kupowanych pod przewozy szkolne - mamy spadek (-18 szt. / -24,7% r/r), a w kategorii szkolnej - zero. 'Minus' także dotknął segment MINI (-5 szt. / - 9,8% r/r) oraz autobusy miejskie (- 2 szt. / -6,5% r/r), natomiast 'plus' pojawił się w kategorii turystycznej (+4 szt. / +7,7% r/r)" - czytamy w komunikacie.
W styczniu zarejestrowano w Polsce 228 używanych autobusów; w lutym 236 szt., w marcu 320 szt., w kwietniu - 338 szt., w maju 253 szt., w czerwcu - 160 szt., a w lipcu - 197 szt. To razem daje skumulowany wynik 1732 szt. (-63 szt. / -3,5% r/r). , podano również.
"Wśród sprowadzonych od początku roku autobusów dominują pojazdy z normą emisji Euro IV produkowane w latach 2005-2009 (39% udział). Drugą grupę pod względem popularności stanowiły autobusy produkowane w latach 2000 - 2004 (33% udział) czyli z emisją spalin na poziomie Euro III. Trzecią starsze - z lat 1996-1999 z normą Euro II (4%)" - czytamy dalej.
"Od stycznia do lipca 2019 r. zdecydowanym liderem na rynku sprowadzanych do Polski, używanych autobusów jest marka Mercedes-Benz. W tym okresie zarejestrowano łącznie 461 pojazdów z logo niemieckiego producenta (-55 szt. / -10,7 % w porównaniu z sytuacją sprzed roku). Mercedes zajmuje 26,6% w rynku, co oznacza udział o 2,1 pkt proc mniejszy niż rok wcześniej. Warto podkreślić, że Mercedes w pierwszym półroczu był też liderem w każdej kategorii funkcjonalnej rynku wtórnego (poza pojazdami szkolnymi). Największa część autobusów tej marki reprezentowała kategorię MINI - 151 szt., gdzie marka ma 46% udział. To efekt cały czas dużego popytu na takie konstrukcje jak Sprinter czy Vario, dzięki którym Mercedes-Benz zajmuje tutaj niekwestionowaną pozycję lidera. Najwięksi konkurenci Mercedesa w segmencie MINI: Iveco, Renault i Volkswagen są cały czas z tyłu.." - podsumowano w rankingu marek.