Zdecydowana większość Polaków (89%) oczekuje od firm prostych i zrozumiałych informacji. Aż co piąty (20%) przyznaje, że podjął złą decyzję, przeoczył ważny termin lub popełnił poważny błąd z powodu niezrozumiałej korespondencji, jaką otrzymuje od dostawców usług.
"Klienci nie muszą być ekspertami od ubezpieczeń. Dlatego naszą rolą jest ułatwiać im zrozumienie często specjalistycznych informacji. Im są jaśniejsze, tym klienci są lepiej poinformowani i bardziej zadowoleni. Spada liczba reklamacji, a klienci nie są zmuszeni kontaktować się z nami, by dopytać o kwestie, których nie zrozumieli" - powiedziała członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja, cytowana w komunikacie.
Sondaż został przeprowadzony we wrześniu br., przez Norstat Polska na zlecenie Biura Prostego Języka PZU metodą CAWI na próbie 2 tys. klientów różnego rodzaju usług - m.in. finansowych, kurierskich, odbiorców telewizji, internetu, mediów domowych oraz pasażerów linii lotniczych.
Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej. Wartość jej skonsolidowanych aktywów przekroczyła w 2019 roku 343 mld zł. Ma 22 mln klientów w pięciu krajach. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.