Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Steico rozpoczyna budowę fabryki płyt termoizolacyjnych za 60-70 mln euro

0
Podziel się:

Grupa Steico - producent materiałów termoizolacyjnych z włókien drzewnych - rozpoczęła budowę kolejnej fabryki w Polsce, kosztem 60-70 mln euro, podała spółka. W Gromadce koło Bolesławca (woj. dolnośląskie) pod koniec 2021 roku ma ruszyć produkcja płyt termoizolacyjnych.

Steico rozpoczyna budowę fabryki płyt termoizolacyjnych za 60-70 mln euro

Grupa Steico koszem 1,2 mln euro nabyła na początku listopada 2020 roku nieruchomość o powierzchni 16,5 ha, położoną około 70 km na wschód od Zgorzelca, bezpośrednio przy autostradzie A4. Stanowi ona część dawnego lotniska, które obecnie jest przekształcane w tereny inwestycyjne, poinformowano.

"Powstanie tu hala produkcyjna z dwoma liniami technologicznymi do produkcji sprężystych mat termoizolacyjnych i płyt termoizolacyjnych z włókien drzewnych, wytwarzanych w procesie suchym. Zakład wyposażony będzie w nowoczesny plac surowca, z którego drewno poddane defibracji będzie prasowane w nowoczesne płyty izolacyjne. Metoda sucha należy do bardziej ekologicznych metod wytwarzania płyt typu LDF, gdyż ogranicza zużycie wody. Do ekologicznych rozwiązań należy również zaplanowany w zakładzie kocioł na biomasę, który dostarczy ciepło wykorzystując wytworzone w zakładzie odpady drzewne. Zgodnie z obecnymi szacunkami, przewidywana łączna kwota inwestycji wyniesie ok. 60-70 mln euro" - czytamy w komunikacie.

Budowa fabryki w Gromadce umocni Grupę Steico na pozycji światowego lidera produkcji materiałów termoizolacyjnych z włókien drzewnych i zapewni wzrost wyników sprzedaży, podkreślono również.

Steico jest światowym liderem w produkcji materiałów termoizolacyjnych z włókien drzewnych i jedynym producentem w branży, który oferuje zintegrowany system budowlany z surowców naturalnych, w którym materiały termoizolacyjne i elementy konstrukcyjne uzupełniają się.

giełda
wiadomości
giełda na żywo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)