Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Twisto znosi opłaty za dokonanie płatności w e-sklepie po terminie 21 dni

7
Podziel się:

Warszawa, 07.01.2019 (ISBnews) - Twisto - fintech oferujący formułę zakupową "kup teraz, zapłać później" na jedno kliknięcie, zrezygnował z opłat dla klientów, którzy po trzech tygodniach od dokonania zakupu w sklepie internetowym nie uregulują rachunku, podała spółka. 

Twisto znosi opłaty za dokonanie płatności w e-sklepie po terminie 21 dni

"Od 1 stycznia 2019 r. nasza usługa jest nie tylko najwygodniejsza na rynku, ale także bezpłatna, nawet dla spóźnialskich. Zdecydowaliśmy bowiem o zniesieniu opłat dla osób, które nie zapłacą za zakupy w ciągu 21 dni. Z naszych usług jest zadowolonych 97% klientów. Potwierdzają to prowadzone przez Twisto badania satysfakcji. W przeciwieństwie do użytkowników innych rozwiązań, nasi klienci nie muszą się rejestrować, ani podawać wrażliwych danych osobowych, takich jak numer PESEL" - powiedział założyciel Twisto Michał Smida, cytowany w komunikacie.

"Nasza usługa jest najwygodniejsza na rynku i bezpłatna dla klientów" - podkreślił.

Twisto to formuła zakupowa, dzięki której klient ma 21 dni na zapłacenie za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów, a sklep internetowy otrzymuje płatność następnego dnia roboczego i nie ponosi żadnego ryzyka braku zapłaty. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu, do dokonania zakupu z Twisto, z punktu widzenia klienta, wystarczy jedno kliknięcie. Dotychczas, jeśli klient nie uregulował należności za zakupy w ciągu 3 tygodni, Twisto naliczało mu opłatę za świadczoną usługę w wysokości 10 zł za każde pięć dni opóźnienia (jednak nigdy nie więcej niż 50 zł lub 50% wartości zamówienia). Od 1 stycznia opłaty dla spóźnialskich zostały zniesione.

"Zniesienie opłat było możliwe przede wszystkim dlatego, że model biznesowy Twisto opiera się na prowizji pobieranej od sklepów internetowych. Dodatkowo specjalny algorytm Nikita, który w ciągu milisekund weryfikuje wiarygodność klienta, sprawia, że odsetek niezapłaconych rachunków po 21 dniach jest marginalny" - podała spółka.

Kupując z Twisto klient zleca firmie usługę, w ramach której jest reprezentowany przed sklepem. Twisto dokonuje w jego imieniu płatności, pośredniczy w reklamacjach, umożliwia zapoznanie się z produktem, np. jego przymierzenie, dotknięcie, sprawdzenie zgodności z opisem zamówienia, przed dokonaniem zapłaty. W ten sposób Twisto przenosi doświadczenia ze sklepu stacjonarnego na zakupy internetowe.

"Klienci traktują Twisto jako rodzaj showroomu, w ramach którego mogą sprawdzić, czy kupiony przedmiot lub towar odpowiada ich oczekiwaniom. Nasza formuła zakupowa eliminuje ryzyko, z jakim mogą się wiązać zakupy w sieci i w ten sposób zachęca do kupowania przez internet również osoby, które dotąd tego nie robiły. Choć w imieniu klienta wykonujemy szereg czynności, to z jego perspektywy zakupy z Twisto sprowadzają się do jednego kliknięcia. Dotychczas osobom, które nie uregulowały rachunku w ciągu 21 dni zaczynaliśmy naliczać opłatę za świadczoną usługę. Od początku roku opłaty nie obowiązują" - podsumował Smida.

Za opóźnienie w uregulowaniu należności za zakupy, które przekroczy 3 tygodnie, klient zapłaci przewidziane w prawie cywilnym odsetki za opóźnienie w wysokości 14% w skali roku (ich istnienie i wysokość reguluje kodeks cywilny i są pobierane np. w przypadku opóźnień za płatności w telekomunikacji i innych usługach). Oznacza to, że osoba, która dokona zakupu o wartości 100 zł i nie zapłaci za niego w ciągu 21 dni, po tygodniu od upływu tego okresu poniesie z tego tytułu 0,27 zł dodatkowych kosztów, po 2 tygodniach 0,54 zł, a po roku 14 zł.

Twisto to fintech z siedzibą w czeskiej Pradze, który działa na tamtejszym rynku e-commerce od 2013 r., gdzie jest liderem w zakresie płatności typu 'kup teraz, zapłać później'. Twisto obsługuje około 430 tys. klientów w ponad 600 sklepach internetowych. Od lipca tego roku udziałowcem Twisto Polska jest ING Bank Śląski. Pod koniec września ING BSK uzyskał zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy ze spółką Twisto Payments.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Marta
2 lata temu
Bardzo lubię twisto, staram się oczywiście korzystać z umiarem, ale moim zdaniem to super opcja na jakiś wyjazd, teraz na wakacje to już w ogóle super sprawa
CarloZ
2 lata temu
Odroczone płatności są bardzo fajne i bardzo przydatne w sytuacji, jak chwilowo mamy jakieś problemy finansowe
Megi
2 lata temu
Bardzo fajnie, że jest minimum formalności i szybka decyzja. Jest możliwość korzystania z samej wirtualnej karty, ale ja mam też plastik bo jednak wolę taką formę. Aplikacja jest przejrzysta i jest mozliwość czatu z konsultantem
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
Julia
2 lata temu
Twisto bardzo mi odpowiada, wiem, że są też płatności bez rejestracji, ale ja mam założoną kartę, plastikową i wirtualną. Jest sporo fajnych ofert, jak ktoś kupuje duzo w sklepach odzieżowych to może sobie fajnie oszczędzić. Aplikacja jest super łatwa i przystępnie zrobiona
Kasia
2 lata temu
mam Twisto i korzystam systematycznie. Odroczenie terminu zapłaty jest bardzo korzystne dla mnie. Rozkładałam również płatność na raty. Proste i jasne warunki, szybka rejestracja. Polecam
Megi
2 lata temu
Bardzo fajnie, że jest minimum formalności i szybka decyzja. Jest możliwość korzystania z samej wirtualnej karty, ale ja mam też plastik bo jednak wolę taką formę. Aplikacja jest przejrzysta i jest mozliwość czatu z konsultantem
CarloZ
2 lata temu
Odroczone płatności są bardzo fajne i bardzo przydatne w sytuacji, jak chwilowo mamy jakieś problemy finansowe
Paulina
2 lata temu
Używam od paru miesięcy, również w płatnościach za granicą (bardzo sie to opłaca). Bardzo wygodne, bezpieczne rozwiązanie, szczególnie gdy zdarzy się nieprzewidziany wydatek.