500+: rejestracja z problemami. Banki przepraszają i usuwają problemy

Ministerstwo zachęcało, by rodzice nie zwlekali ze złożeniem wniosku o 500+. Ci posłuchali (w pierwszych 8 godzinach złożyli ich 100 tys.) i w efekcie… padły systemy nie tylko bankowe, ale i rządowy serwis "Empatia".

500+: rejestracja z problemami. Banki przepraszają i usuwają problemy
Źródło zdjęć: © East News | Lukasz Piecyk/REPORTER
Martyna Kośka

Od rana spływają do nas, za pośrednictwem platformy kontaktowej dziejsie.wp.pl, informacje od rodziców, którzy w ogóle nie mogli zalogować się do swojego konta w serwisie empatia.mpips.gov.pl albo do specjalnej zakładki w bankowości elektronicznej. Niektórym udało się zalogować i rozpocząć proces rejestracji dziecka, ale system się zawiesił.

To przykładowe wiadomości:

Dominika: „Weszłam sobie przez PUE i poszło, niestety przez konto nie dałam rady miałam również taki sam komunikat.”
Tamara: „Ja próbuję od 5 rano i dalej problemy”.

Obejrzyj: Minister Emilewicz złoży wniosek o 500+. "Dorównujemy do europejskiej średniej"

Przemek: „Santander też problem”.

Obraz
© FB Santander | FB Santander

Evelina: „Uwaga! eWnioski działają na najnowszych wersjach przeglądarek: Mozilla Firefox i Google Chrome”
Monika: „PKO BP ma prace serwisowe”.

Rano nie działała "Empatia", ale sprawdziliśmy: przed południem strona już się odpalała. ładowanie podstron trwa bardzo długo, ale można się zalogować. Nie ma jednak gwarancji, że uda się doprowadzić rejestrację do końca.

Obraz
© wnioski.mpips.gov.pl | Empatia

Jak już pisaliśmy w money.pl, Polacy "idą na rekord" gdy chodzi o składanie wniosków. W ciągu pierwszych ośmiu godzin od uruchomienia naboru wniosków zrobiło to ponad 100 tys. osób. Do tej liczby należy dodac jeszcze kilkadziesiąt tysięcy wniosków o wypłatę świadczenia w programie "Dobry Start", czyli 300+.

- Mamy przejściowe problemy z przyjmowaniem wniosków o wypłaty świadczeń w ramach wniosków 300+ i 500+ składanych poprzez bankowość internetową Moje ING i aplikację mobilną Moje ING mobile. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie wnioskami, część infrastruktury była przeciążona dlatego dostęp do nich został czasowo wyłączony - przyznała w wiadomości do money.pl Joanna Majer-Skorupa z biura prasowrgo ING. - Przepraszamy klientów za niedogodności. Przypominamy jednak, że kolejność składania wniosków nie ma znaczenia dla kolejności ich rozpatrywania i wypłaty pieniędzy.

Gdyby nie awaria, wyniki na pewno byłyby jeszcze bardziej imponujące.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:dziejesie.wp.pl
500+gospodarkawiadomości

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (69)