Jak poinformował podczas podpisania umowy przedstawiciel GDDKiA Tomasz Kwieciński, odcinek od Białej Podlaskiej do granicy ma liczyć 32 kilometry. Będzie to ostatni odcinek trasy z Warszawy ku przejściu granicznemu w Terespolu.
Obecnie realizowane są już odcinki trasy S2 przy wylocie z Warszawy, między węzłami Puławska i Lubelska, który ma być przejezdny w sierpniu przyszłego roku. Miesiąc później zakończona ma zostać budowa odcinka A2 do Mińska Mazowieckiego, a w październiku tego samego roku funkcjonować ma sam węzeł Lubelska.
Odcinki prowadzące do Białej Podlaskiej natomiast mają ruszyć jeszcze w 2019 roku. Pierwszy z nich (do Siedlec) w kwietniu, drugi zaś (do Białej Podlaskiej) - we wrześniu.
Podpisana w piątek umowa zakłada opracowanie koncepcji programowej na ostatni fragment trasy między Białą Podlaską (węzeł Cicibór) a Kukurykami. Na 32 kilometrach nowej autostrady ma powstać jeden węzeł i dwa miejsca obsługi podróżnych.
Wykonawcą koncepcji ma zostać spółka Multiconsult Polska i ma na jej stworzenie 11 miesięcy. Wartość umowy wynosi 5,7 mln zł.
O autostradzie, która ma prowadzić do samej granicy, mówi się od kilku lat. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk już w 2017 roku mówił, że kierowcy przejadą tą trasą w ciągu 5 lat. - Jestem przekonany, że w 2024 roku pojedziemy autostradą A2 do Białej Podlaskiej - mówił wówczas.
I taki jest plan. Zakończenie robót zaplanowane zostało na październik 2024 roku, a łączny koszt inwestycji ma sięgnąc 1,5 mld zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl