Jak wskazuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, reklamy BRW sugerowały, że wszystkie meble i dodatki w wybranych sklepach można kupić taniej. Tymczasem zgodnie z regulaminem, do którego reklamy odsyłały małym drukiem, promocją objęte były tylko niektóre towary.
- Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów - podkreśla Marek Niechciał, prezes UOKiK-u. - Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń - dodaje.
Spółka Black Red White z Biłgoraja od 9 do 19 czerwca 2017 r. w wybranych sklepach w całym kraju prowadziła promocję "Meble i dodatki bez VAT". Reklamowała ją m.in. na plakatach, billboardach, banerach, ulotkach. Zdaniem UOKiK-u zawarte na tych nośnikach informacje wprowadzały konsumentów w błąd.
Urząd wskazuje, że to nie pierwszy przypadek, gdy reklama BRW wprowadzała konsumentów w błąd. Podobnie było z promocją ze stycznia 2015 r. Wtedy firma nie została ukarana, bo zobowiązała się, że zrekompensuje klientom straty.
Ponieważ ponownie naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, tym razem UOKiK nałożył na nią karę - ponad 260 tys. zł. Oprócz tego spółka musi poinformować o decyzji urzędu na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach.
Decyzja nie jest prawomocna, ale jak poinformowało money.pl biuro prasowe Black Red White, spółka nie będzie się od niej odwoływać.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl