Rzut oka na realizację inwestycji drogowych zapisanych w Programie Budowy Dróg Krajowych pokazuje, że nakłady na inwestycje infrastrukturalne będą niższe od zaplanowanych o około 8 mld zł.
Dokument na lata 2014-2025 opiewa na kwotę 135 mld zł, która ma jeszcze wzrosnąć. Według doniesień "Pulsu Biznesu", pod obrady Rady Ministrów wkrótce ma trafić uchwała zwiększająca fundusze przeznaczone na program do kwoty 140 mld zł.
Dodatkowe 5 mld zł ma być przeznaczone na budowę drogi S12 od Lublina do Dorohuska oraz zwiększenie finansowania kontraktów zerwanych przez wykonawców ze względu na drożejące materiały budowlane.
I właśnie wzrost cen, który przekłada się na problemy branży, doprowadził do sytuacji, w której w 2018 r. zamiast zaplanowanych 16,4 mld zł wydano 10,6 mld zł, a w tym roku zamiast zaplanowanych 18 mld zł wydanych zostanie 10,8 mld zł. Lepiej wygląda już perspektywa przyszłego roku, gdy z 17 zaplanowanych miliardów może udać się wydać 16,6 mld zł.
Wydatki z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020 nie uwzględniają inwestycji z programu na lata 2011-2015, które mogą być rozliczane do roku 2021.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl