Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. WZI
|

Domodi zmienia strategię. "Żeby się modnie ubrać, nie trzeba mieć góry pieniędzy"

1
Podziel się:

Domodi stawia na niedrogie produkty, ubrania na każdą kieszeń i częste wyprzedaże. - Chcemy pokazać, że aby się ładnie i modnie ubrać, nie trzeba mieć wcale góry pieniędzy - powiedział prezes spółki Rafał Warecki w programie "Money. To się Liczy". Mówił też o trendach w branży fashion i przyzwyczajeniach klientów, na które mocno wpłynęła pandemia koronawirusa.

Domodi zmienia strategię. "Żeby się modnie ubrać, nie trzeba mieć góry pieniędzy"
Domodi zmienia strategię. "Żeby się modnie ubrać, nie trzeba mieć góry pieniędzy" (Domodi)

Domodi to platforma do zakupów internetowych, specjalizująca się w odzieży. Spółka ma już 10 lat i właśnie z tej okazji zmienia nieco swoją strategię.

Będziemy szli w kierunku rozsądnych cen odzieży, wyprzedaży, promocji, rabatów, tak, żeby iść do konsumentów z przekazem, że aby się modnie, ładnie ubrać, kupić rzeczy dobrej jakości, nie trzeba mieć góry pieniędzy - powiedział Warecki w programie "Money. To się Liczy".

Po zakończeniu okresu promocji i przecen przy okazji black week i przedświątecznego szczytu zakupowego platforma nadal ma oferować klientom konkurencyjne ceny i rabaty.

Zobacz także: Money. To się liczy

Promocja odpowiedzią na inflację

Jak mówi Warecki, sektor odzieży sprzedawanej w przystępnych cenach będzie się rozwijał.

Myślę, że niższa, dyskontowa półka cenowa będzie coraz bardziej nabierać na znaczeniu, chociażby ze względu na otoczenie makroekonomiczne, które będzie nieprzyjazne dla konsumentów. - powiedział Warecki. - Już dzisiaj widzimy inflację, która mocno zagląda nam do kieszeni - dodał.

Równolegle do "fast fashion", czyli mody szybkiej i taniej, pojawia się jednak drugi trend, czyli ubrania droższe, ale wykonane z materiałów pozyskanych z surowców wtórnych, czy możliwie jak najmniej szkodliwych dla środowiska. Jeden z aspektów takiego trendu to rosnący popyt na odzież używaną.

- Odzież używana bardzo dynamicznie rośnie w ostatnich latach i będzie nabierać na znaczeniu, choć na razie jeszcze stanowi niewielki ułamek rynku - powiedział Warecki.

Szybkość w cenie

Zmiany, jakie planuje Domodi, dotyczą nie tylko cen produktów. Jak mówi prezes spółki, zmieniają się przyzwyczajenia klientów i aby wyjść im naprzeciw, trzeba inwestować w coraz szybsze dostawy produktów i metody odroczonej płatności, które pozwolą zastąpić zakupy w sklepie stacjonarnym.

- Dziś, chodząc do galerii handlowych, ludzie najbardziej cenią sobie to, że mogą kupić rzecz, która im się spodoba od razu - powiedział Warecki. - Dlatego system same day delivery będzie w rozwoju e-commerce bardzo ważny - wyjaśnił

Drugą ważną kwestią, która pozwoli zastąpić wizytę w sklepie zakupami online, są bezpłatne zwroty i możliwość odroczenia płatności. Dzięki temu klient może zamówić kilka rzeczy i wybrać te, które mu odpowiadają.

- Ludzie zamawiają po 5-10 par butów, zostawiają sobie jedną lub dwie, a resztę odsyłają. Duża część systemów odroczonej płatności polega na tym, że płaci się tylko za to, co chcemy sobie zostawić. To w czasie pandemii bardzo przyspieszyło, sklepowa garderoba zamieniła się na tą, którą mamy w domu - powiedział Warecki.

Rynek się konsoliduje

Pandemia, jak mówi prezes Domodi, wpłynęła także na konsolidację rynku. Część firm nie przetrwała lockdownu i zmniejszonego popytu na odzież. Zostali tylko najwięksi gracze.

- Jeśli spojrzymy na całą branżę i wszystkie kanały sprzedaży, to ten rok będzie o ok. 2-3 mld złotych słabszy, niż 2019 - powiedział Warecki.

Zdaniem prezesa Domodi, choć w tym roku twardych lockdownów nie ma i rynek powoli się odbudowuje, 2021 i tak będzie dla branży gorszy, niż przedpandemiczny 2019. Powrotu do normy można się spodziewać najwcześniej w roku 2022.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
victor
3 lata temu
Tak jak w Koreii Kima...Polska gotowa rozlozyc na lopadki znane marki...zanosi sie, ze w krotce beda zakazane podroby firmowych ciuchow?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
victor
3 lata temu
Tak jak w Koreii Kima...Polska gotowa rozlozyc na lopadki znane marki...zanosi sie, ze w krotce beda zakazane podroby firmowych ciuchow?