Droga infolinia PKP. Wiceminister odpowiada

1,29 zł - tyle trzeba zapłacić za minutę połączenia z infolinią PKP. Jak twierdzi wiceminister infrastruktury, usługa musi tyle kosztować, "żeby uniknąć niepotrzebnych połączeń" - pisze "Gazeta Wyborcza".

Droga infolinia PKP. Wiceminister tłumaczy.
Droga infolinia PKP. Wiceminister tłumaczy.
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac. WZI

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel odpowiedział na pytania posłanki Małgorzaty Pępek, która zwróciła uwagę na koszt połączenia z infolinią PKP.

Jak twierdzi, infolinia to usługa komercyjna. Spółka PKP musiała wprowadzić płatne połączenia, żeby wyeliminować niepotrzebne telefony.

"Takie połączenia, jak podaje PKP Intercity, blokowały linię telefoniczną i wydłużały czas oczekiwania na połączenie osób, które rzeczywiście chciały uzyskać niezbędną informację" - twierdzi wiceminister w odpowiedzi na interpelację, przytoczonej przez "Wyborczą".

Polski Ład bez poparcia Polskiej Rady Biznesu. „To totalny błąd”

Posłanka PO zwróciła uwagę na fakt, że dla wielu osób niekorzystających z internetu infolinia to jedyny sposób na sprawdzenie rozkładu jazdy bez wizyty na dworcu.

Informację o rozkładach jazdy można uzyskać na stronie internetowej portalpasażera.pl, w aplikacji mobilnej, oraz przy pomocy rozmowy z wirtualnym asystentem głosowym pod numerem 22 391 22 22.

Koszt takiego połączenia nalicza się według stawek operatora, dlatego w niektórych przypadkach może ono być bezpłatne.

Rozkład jazdy pociągów jest cyklicznie zmieniany. Najbliższa duża zmiana czeka nas 29 sierpnia.

Zmiany są związane z trwającymi remontami infrastruktury kolejowej, m.in. dworca Warszawa Zachodnia.

Najnowsza korekta będzie dotyczyła m.in. pociągów pomiędzy Warszawą i Bydgoszczą kursujących trasą zmienioną przez Iławę Główną oraz składów kursujących pomiędzy Warszawą a Lublinem, które będą połączone z wybranymi pociągami do/z Łodzi Fabrycznej lub do Wrocławia.

Od 29 sierpnia zmienionymi trasami będą jeździć także trzy pociągi kursujące z i do Gdyni. Łączący Trójmiasto z Katowicami TLK Doker na odcinku Łódź Widzew – Bydgoszcz pojedzie przez Pabianice, Inowrocław, pomijając m.in. Zgierz, Kutno, Włocławek i Toruń.

IC Hutnik relacji Gdynia – Bielsko-Biała – Gdynia na odcinku Łódź Widzew – Włocławek będzie kursować trasą przez Pabianice do Włocławka z postojem w Kutnie. Na tym samym odcinku skład IC Sukiennice/Witkacy łączący Gdynię z Krakowem będzie jeździć przez Pabianice do Włocławka.

Nowy rozkład będzie obowiązywał do 6 listopada.

Źródło artykułu:money.pl
Komentarze (11)

Wybrane dla Ciebie