TV Republika bije rekordy popularności. Po zmianach w TVP część widowni dawnego TVP Info przeszło do stacji Tomasza Sakiewicza, który jest prezesem zarządu spółki Telewizja Republika S.A.
Jeszcze niedawno 30-sekundowa reklama w tej telewizji kosztowała 550 zł. Teraz ta kwota jest dużo wyższa.
Jest głos kolejnej firmy ws. reklam w TV Republika
"Stawki za czas reklamowy w Telewizji Republika podwyższono właśnie nawet 22-krotnie, przy programie informacyjnym "Dzisiaj" 30 sekund kosztuje maksymalnie 12 tys. zł. Stacja, której brokerem jest Polsat Media, wielokrotnie wyższą oglądalność osiąga od dwóch tygodni" - podkreślają Wirtualne Media.
Stawki za emisje spotów przy programie "Dzisiaj" wynoszą od 10,5 tys. zł do 11,7 tys. zł w tygodniu oraz ok. 4,8 tys. zł w weekend. Prawie dwa razy więcej kosztuje emisja reklam przy "Przeglądzie prasy niemieckiej" emitowanej przed godziną 20 (8,7 tys. zł).
"Reklama przy porannym programie <Michał Rachoń. #Jedziemy> kosztuje maksymalnie 3,9 tys. zł, a przy wieczornym cyklu Jacka Sobali <Mówi się…> - do 6,6 tys. zł. Polsat Media zajmuje się sprzedażą oferty reklamowej TV Republika od 10 lat"- podsumowują Wirtualne Media.
Reklamodawcy uciekają
Część reklamodawców zdecydowała się w ostatnich dniach zrezygnować ze współpracy ze stacją. Powodem są słowa wypowiedziane na antenie przez dziennikarza oraz byłego sekretarza Komitetu Centralnego PZPR Marka Króla, który polecił, aby imigrantów "zaczipować jak psy", ewentualnie "wytatuować", bo "będzie taniej". Jan Pietrzak dodał z kolei, że na przybyszów z Afryki czekają baraki w Oświęcimiu.
"mBank zdecydowanie nie zgadza się z poglądami głoszonymi na antenie Telewizji Republika i sprzeciwia się mowie nienawiści. Obecność reklam w tej stacji to efekt błędu domu mediowego, który kupuje w naszym imieniu czas antenowy w stacjach telewizyjnych. Natychmiast wstrzymaliśmy publikację kolejnych spotów w Telewizji Republika" - odpisało biuro prasowe mBanku na pytania money.pl.