Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

"Druzgocące skutki" obostrzeń. Chaos w podróżowaniu będzie trwał miesiącami

135
Podziel się:

Z powodu wprowadzonych w czasie pandemii ograniczeń w podróżowaniu w Europie zwolnionych zostało ponad 100 tysięcy pracowników obsługi naziemnej lotnisk. Teraz, kiedy restrykcje zostały zniesione, ludzie natychmiast masowo wrócili do latania. Jednak lotniska nie są w stanie równie szybko znaleźć pracowników, którzy nadążą z obsługą pasażerów. Z tego powodu w Europie odwoływane są setki lotów dziennie. Prezes lotniska Heathrow przyznaje, że szybko się to nie skończy.

"Druzgocące skutki" obostrzeń. Chaos w podróżowaniu będzie trwał miesiącami
Kolejki na lotnisku Heathrow, 1 czerwca. Zdaniem prezesa tego portu lotniczego chaos na lotniskach będzie trwał miesiącami (Getty Images, 2022 Getty Images)

- Potrzeba będzie od 12 do 18 miesięcy, aby branża odzyskała całą swoją przepustowość do poziomu sprzed pandemii, i to nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale także w całej Europie - ocenił w piątek w rozmowie ze Sky News John Holland-Kaye, prezes największego brytyjskiego lotniska, londyńskiego Heathrow.

Łatwiej zwolnić niż zatrudnić

- Nie powinniśmy być zaskoczeni wyzwaniami, przed jakimi stoi branża lotnicza. Przez dwa lata większość polityków i opinii publicznej wzywała do zamknięcia granic, co przyniosło druzgocące skutki. W całym sektorze zlikwidowano miejsca pracy dla bardzo wykwalifikowanych pracowników, co oznacza, że jako branża musimy ponownie zatrudnić pracowników i przeszkolić ich, aby byli w stanie obsługiwać pasażerów, a to wymaga czasu - przekonywał Holland-Kaye.

Jak wyliczył, przed pandemią COVID-19 jako obsługa naziemna w całej Europie zatrudnionych było 250 tys. osób, a teraz jest to około 120 tys. - Widać więc, jaka skala rekrutacji jest konieczna - skomentował prezes Heathrow.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Zobacz także: Wysokie kary za brak ubezpieczenia. "Nie opłaca się jeździć bez OC"

Braki kadrowe w służbach naziemnych lotnisk - w tym wśród pracowników zajmujących się obsługą bagaży, ochroną i sprzątaniem, jak również wśród załóg samolotów - są główną przyczyną trwających na wielu europejskich lotniskach protestów, czego efektem jest duża liczba odwoływanych i opóźnionych lotów.

Tylko w Wielkiej Brytanii z powodu zbyt małej liczby personelu linie British Airways i easyJet musiały ostatnio odwoływać po sto lotów dziennie. Pojawiają się głosy, że winny temu stanowi rzeczy jest nie tylko koronakryzys.

Brytyjczycy żałują brexitu

Burmistrz Londynu Sadiq Khan uważa, że problemy z opanowaniem obecnego chaosu na Wyspach są też pokłosiem brexitu. Wyjście Wielkiej Brytanii z UE utrudniło bowiem zatrudnianie pracowników tymczasowych - a ci bardzo by się teraz przydali. Branża chce więc, by rząd uprościł procedury ich zatrudniania.

Jednak sekretarz transportu Grant Shapps nie zgadza się z tezą Khana. Winą za kolejki i odwołane loty obarcza linie lotnicze, które w czasie pandemii zwolniły zbyt dużo personelu, a po poluzowaniu restrykcji nie przewidziały, że tak wiele osób od razu wróci do podróży samolotami - tłumaczy portal Euronews.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(135)
WYRÓŻNIONE
Emil
3 lata temu
NIEMA PROBLEMU Z PRACOWNIKAMI - tylko niewolnicy do przerzucania ton bagażu dziennie za najniższą stawke się skończyli. Odpowiednia stawka i zaraz bedą chętni tylko Orally i reszta zarządów jakich de facto nikt nie pozwalnial musza miec swoja lux wyplate. Niech zarzady linii lotniczych i tlusci udzialowcy w ramach cwiczen kardio zaperdalaja za free dla swojej firmy
Pablo
3 lata temu
Skoro nie ma obsługi to czemu linie lotnicze nie zmniejszyły ilości lotów i dalej sprzedają tyle biletów? Kasa kasa i kasa
Betonolot
3 lata temu
"odwoływane są setki lotów dziennie" - to po co je zaplanowano, skoro przecież wiadomo było że nie ma wystarczającej ilości personelu?
NAJNOWSZE KOMENTARZE (135)
Katon
3 lata temu
Przecież wiemy kto jest odpowiedzialny za ten przekręt wszechczasów. Należy ich obciążyć kosztami.
iza
3 lata temu
wprowadzajcie wiecej lockdownów to cała gospodarka swiatowa siądzie a ludzie padną jak muchy sami i mamy uwierzyć ze to dla naszego dobra
jarosław
3 lata temu
wina tuska!!!
jarosław
3 lata temu
wina tuska!!!
żałosne
3 lata temu
do roboty!!!!
...
Następna strona