Aktualizacja: 18.07.22
Hortex, najbardziej znany polski producent mrożonek opuścił rynek rosyjski - informuje rosyjski dziennik Kommersant.
Firma działała tam za pośrednictwem spółki operacyjnej Ortika Frozen Foods. W Rosji realizowała produkcję w trzech partnerskich fabrykach – dwóch pod Moskwą i jednej w Karelii.
Polska firma sprzedała 100 proc. udziałów tej spółki dostawcy ryb Agama Group. Jak wyjaśnia Kommersant, Agama, prowadzona jest przez Jurija Alashejewa i Igora Łysenkowa i zajmuje się produkcją ryby i owoców morza pod markami Agama oraz Bay of Plenty.
Według dziennika nowy właściciel firmy będzie mógł sprzedawać produkty pod znaną marką jeszcze do końca roku. Później będzie musiał użyć własnej marki lub rozwinąć i wypromować nową.
Jak przekazuje Kommersant, gazeta potwierdziła te informacje w Jednolitym Państwowym Rejestrze Osób Prawnych. Jak pisze dziennik, odpowiedni wpis w rejestrze pojawił się 11 lipca.
Dodatkowo informacja została potwierdzona przez źródło Kommersanta na rynku, bez podania kwoty transakcji.
Hortex potwierdza
Zwróciliśmy się do firmy Hortex z prośbą o komentarz, która kilka dni później potwierdziła informacje o sprzedaży.
- Decyzja o wyjściu z rosyjskiej inwestycji została podjęta kilka miesięcy temu. Rozmowy w sprawie sprzedaży Ortika Frozen Foods były prowadzone z kilkoma podmiotami. Transakcja została zamknięta w pierwszych dniach czerwca br., natomiast 11 lipca br. dopełnione zostały procedury formalne rejestracji nowego udziałowca w Jednolitym Państwowym Rejestrze Osób Prawnych w Federacji Rosyjskiej - wyjaśnia Agata Bonikowska, członek zarządu Polski Ogród Sp. z o.o., wchodzącej w skład Grupy Hortex. - Docelowo zbycie spółki Ortika Frozen Foods oznacza całkowite wycofanie marki Hortex z rynku rosyjskiego.
Jak zaznacza w odpowiedzi na nasze pytania polska spółka, Ortika Frozen Foods prowadziła działalność niezależną od polskich operacji Grupy Hortex – zarówno zakupy surowca, produkcja i sprzedaż produktów były realizowane i zarządzane lokalnie.