O tym, że przedsiębiorczość jest jedną z głównych cech Polek i Polaków, nikogo nie trzeba przekonywać. Tylko w ubiegłym roku w naszym kraju zarejestrowano 463 tys. nowych jednoosobowych działalności gospodarczych. Wprawdzie z powodu stale rosnących kosztów prowadzenia firmy (m.in. większych składek na ZUS) oraz wzrostów cen energii w 2022 r. ponad 193 tys. biznesów zamknęło się, to i tak na tle Europy jesteśmy jednym z liderów w kwestii "pracy na własny rachunek".
Według danych z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEiDG) w Polsce jest ok. 2,5 mln aktywnych firm. Dla porównania w ponad dwukrotnie większych Niemczech liczba tzw. Gewerbe, czyli jednoosobowych działalności gospodarczych, wynosi ok. 2,1 mln.
Warto podkreślić, że o rozwój przedsiębiorczości w Polsce dbają też uchodźcy z Ukrainy. Jak wynika z raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego, na koniec 2022 r. firmy założone przez Ukraińców stanowiły już 6 proc. wszystkich JDG w naszym kraju. W trakcie minionych 12 miesięcy nasi wschodni sąsiedzi zarejestrowali prawie 16 tys. nowych biznesów.
Rośnie handel online B2B
Szacuje się, że już co 10. firma w Polsce działa w branży e-commerce. Handel w sieci to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów. Wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet podała, że w ubiegłym roku ok. 250 tys. działalności gospodarczych w naszym kraju skupiało się na sprzedaży w internecie. W ciągu ostatnich pięciu lat niemal 180 tys. przedsiębiorców dodało do swojej głównej działalności kod PKD oznaczający e-handel.
Na największej polskiej platformie zakupowej swoje produkty oferuje już ponad 135 tys. sprzedawców. Co istotne, Allegro stało się nie tylko najlepszym miejscem w sieci na pozyskanie klientów indywidualnych, ale także kontrahentów biznesowych. Pomaga w tym świętująca drugie urodziny platforma Allegro Business. To odsłona serwisu stworzona specjalnie dla firm. Zapewnia dostęp do setek milionów ofert, wśród których przedsiębiorcy znajdą wszystko, czego potrzebują do prowadzenia biznesu – począwszy od artykułów biurowych przez urządzenia elektroniczne po półprodukty i surowce niezbędne do produkcji towarów.
Handel online w segmencie B2B w ostatnich latach odnotowuje ogromne wzrosty. W skali globalnej jego wartość szacuje się na ok. 18 bln dolarów, co oznacza, że jest ponad 5 razy większa niż rynek B2C. Podobną tendencję możemy zaobserwować w Polsce. Według raportu "B2B E-commerce Now", przygotowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, sprzedaż w internecie skierowaną do klientów biznesowych prowadzi w naszym kraju 41 proc. e-sklepów, a co czwarty przedsiębiorca spodziewa się znacznego przychodu z tej gałęzi działalności.
Mało tego, w przypadku Allegro Business liczba kupujących w sektorze B2B wzrosła (w ujęciu tygodniowym) o 30 proc. rok do roku. Dynamika sprzedaży jest tam wyższa niż na "dużym" Allegro, a średnia wartość pojedynczej transakcji dwukrotnie większa niż na głównej platformie.
Wsparcie w prowadzeniu biznesu
Allegro Business gwarantuje firmom dostęp do ponad 200 mln ofert z różnych branż, w tym ponad 180 mln z możliwością odroczenia płatności nawet do 60 dni oraz 70 mln zawierających zniżki. Dodatkowo ponad 30 tys. ofert jest tam skierowanych wyłącznie dla sektora B2B. Co ważne, na Allegro Business przedsiębiorcy od razu widzą ceny netto. Dzięki temu szybko mogą porównać je z innymi ofertami i oszacować koszty dla swojej firmy.
Platforma zapewnia mnóstwo funkcji oraz rozwiązań pomagających w codziennym prowadzeniu biznesu i jego rozwoju.
Konto firmowe daje też dostęp do usługi Allegro Pay Business, która pozwala na uzyskanie odnawialnych środków finansowych w wysokości nawet do 50 tys. zł. Kupując towar na fakturę, zamówienie otrzymujemy od razu, ale płacimy za nie w wybranym przez siebie terminie (po 30 dniach bez dodatkowych opłat lub 60 dni później). Co ważne, usługa jest dostępna już od pierwszych zakupów. Warto tutaj wspomnieć m.in. o wsparciu na start dla nowo powstałych firm i start-upów, które już od pierwszego dnia działalności mogą korzystać z Allegro Pay Business w kwocie 3 tys. zł. Środki te można wykorzystać np. na zakup wyposażenia lub artykułów biurowych.
Kupując za pośrednictwem Allegro Business, można też liczyć na rabaty ilościowe, czyli spadek ceny oferty w zależności od liczby artykułów w koszyku. W przypadku np. papieru biurowego i opakowań takie obniżki sięgają nawet 40 proc.
Jeszcze więcej udogodnień dla firm
Użytkownicy biznesowej odsłony serwisu mogą korzystać z pakietu Allegro Smart! ze wszystkimi jego benefitami. A są to m.in. darmowe dostawy kurierem oraz do automatów paczkowych bądź punktów odbioru, gdy wartość zamówienia od jednego sprzedającego przekroczy odpowiednio 65 zł i 45 zł.
Warto dodać, że obecnie platforma testuje bezpłatną usługę Allegro Office. To kolejne rozwiązanie, które ma jeszcze bardziej usprawnić zarządzanie firmowymi zakupami. Funkcja działa podobnie jak dobrze znany program Allegro Family, czyli pozwala na sprawne kupowanie z kilku kont. Pracownicy mogą samodzielnie kompletować zamówienie i zgłaszać prośbę o akceptację zakupów do lidera grupy (np. właściciela firmy).
Ponadto Allegro nieustannie pracuje nad polepszeniem interfejsu graficznego, aby jeszcze czytelniej prezentować korzyści oferowane przez Allegro Business zarówno kupującym, jak i sprzedającym. W związku z niedawnym rebrandingiem zmianie uległa nazwa serwisu oraz logotyp. Co ważne, w planach jest także rozwój działalności na rynkach zagranicznych i umożliwienie handlu transgranicznego dla sektora B2B.
Konto firmowe na Allegro zakłada się w kilku prostych krokach. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego zakupy i sprzedaż można rozpocząć od razu. Wszystkie informacje znajdziemy na stronie Allegro.
Materiał powstał przy współpracy z Allegro