Jak czytamy w odpowiedzi Żabki na pytania money.pl, "oferta '10 piw od 19,99 zł' jest częścią mechanizmu sprzedaży produktów w formie wielosztukowej od lat funkcjonującej w sklepach Żabka".
Żabka zabiera głos ws. głośnej promocji
Sieć dementuje, że akcja ma formę subskrypcji. "Jest elementem sekcji w aplikacji 'Kup i odbierz' i jest ofertą czasową trwającą do 30.06.2024 r." - czytamy. Biuro prasowe Żabki zaznacza, że oferta jest zgodna z prawem, a jej adresatami są wyłącznie pełnoletni użytkownicy aplikacji Żappka.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"W przeciwieństwie do innych, podobnych ofert na rynku, dziennie klienci mogą odebrać maksimum 4 produkty" - podkreślono.
Sprawa kontrowersyjnych "subskrypcji" w Żabce wyszła na jaw po kilku wpisach w serwisie X, w których internauci krytykowali sieć za akcję promocyjną. "Nie wierzyłem, musiałem sprawdzić" - napisał Jakub Kosikowski, lekarz, rzecznik Naczelnej Izby Lekarskiej.
"To chyba idzie już za daleko" - uważa Wojciech Kardyś, ekspert ds. marketingu. Pod jego wpisem użytkownicy X zwrócili uwagę na zapis zawarty w regulaminie promocji, który przeczył przypuszczeniom o subskrypcji.
W skład Grupy Żabka w Polsce wchodzi ponad 10 tys. sklepów pod szyldem Żabka, sklepy autonomiczne Nano, rozwiązania q-commerce, e-commerce i catering dietetyczny.
Sieć sklepów spożywczych Żabka działających na zasadzie franczyzy powstała w 1998 r.