Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Tomasz Sąsiada
|

Kraków reaguje na reklamę American Airlines. Linie zachęcały, by przyjeżdżać na wódkę

13
Podziel się:

Amerykański przewoźnik planuje otwarcie kilku nowych połączeń do Europy. Jedno z nich - do Krakowa - reklamowane jest jako dobry pomysł, jeśli chcemy napić się wódki. Miasto odpowiada, że pomysłodawcy reklamy nie dostrzegają prawdziwego potencjału dawnej stolicy Polski.

Kraków to bogata oferta kulturalna - przekonują władze miasta. Na zdjęciu parada smoków.
Kraków to bogata oferta kulturalna - przekonują władze miasta. Na zdjęciu parada smoków. (East News, Beata Zawrzel/REPORTER)

American Airlines otworzy w przyszłym roku nowe połączenie do Krakowa. Oprócz niego, będą też nowe trasy do Budapesztu, Pragi, Casablanki i Tel Awiwu.

W reklamie, zachęcającej do lotów, linie podają powód, dla którego warto wybrać się do każdego z tych miast. I tak na przykład w przypadku Budapesztu jest to rejs statkiem po Dunaju, a Tel Awiw przedstawiany jest jako dobre miejsce do pójścia na plażę.

Na Kraków linie mają osobliwy pomysł - reklamują to miasto jako dobre miejsce do napicia się wódki z przyjacielem.

Zobacz także: Obejrzyj też: Najlepsi i najgorsi przewoźnicy na świecie

Gród Kraka długo nie czekał z odpowiedzią i opublikował na Facebooku wiadomość, w której udowadnia, jak bardzo pomysłodawcy reklamy nie doceniają tego miasta.

"Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa" - czytamy.

Urzędnicy podkreślają, że krakowskie Stare Miasto jest wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO i co roku odwiedzają je liczni turyści, "którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej".

Przedstawiciele władz miasta zaznaczają też, że "Kraków to jednocześnie nowoczesne centrum akademickie, które oferuje bogatą ofertę usług konferencyjnych i medycznych". Chwalą się też bogatą ofertą kulturalną, dzięki której w tym roku nadano miastu tytuł Europejskiej Stolicy Gastronomicznej 2019 roku.

"Te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnika" - piszą urzędnicy.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
WYRÓŻNIONE
Pepe
5 lata temu
Nie bądźmy hipokrytami. Wszyscy dobrze wiemy z czym nasz kraj kojarzy się za granicą i na pewno nie są to zabytki.
Sinvil
5 lata temu
Zwiedzanie czy nie zwiedzanie, dla większości społeczeństwa wyjazdy gdziekolwiek i tak sprowadzają się do chlania... Taka jest prawda
ghgj
5 lata temu
w czym problem czy szkoci sie obrazaja ze ich kraj slynie z whiske nie oni sa z tego dumni i niezla kase na tej wodzie pedzonej na myszach trzepia
NAJNOWSZE KOMENTARZE (13)
Lubicz
5 lata temu
Casablanca dla abstynentów. Poza tym Palinka Absynt i Goldwasser. BOTTOMS UP.
sad but true
5 lata temu
mogli dodać, że do wódki podawana jest kiełbasa. krakowska
Pepe
5 lata temu
Nie bądźmy hipokrytami. Wszyscy dobrze wiemy z czym nasz kraj kojarzy się za granicą i na pewno nie są to zabytki.
koszerna Amer...
5 lata temu
Dodajmy, że chodzi wyłącznie o koszerną reklamę koszernej wódki.
Dawer
5 lata temu
Kraków to świetne miejsce do picia wódki. Brak oznakowania w mieście, zakazy parkowania, brak parkingów... Miasto kompletnie nieprzyjazne, wręcz wrogie dla samochodów. Nic tylko pić, skoro nie można przyjechać autem. Picie i bezpruderyjne Krakowianki (a także Krakowianie). Zajrzyjcie sobie na portale randkowe - ile tego tam jest, do wyboru wg wieku i płci.